پلی‌آمیدها ـ کاربرد نساجی

کاربرد اصلی پلی‌آمیدها در تولید ملحفه و به‌ویژه جوراب است زیر الیاف آن به خوبی می‌تواند در مقابل فرسودگی مقاومت کند به آسانی شسته شود، و به سرعت خشک شود. خواص مخصوص نایلون …

کاربرد اصلی پلی‌آمیدها در تولید ملحفه و به‌ویژه جوراب است زیر الیاف آن به خوبی می‌تواند در مقابل فرسودگی مقاومت کند به آسانی شسته شود، و به سرعت خشک شود. خواص مخصوص نایلون به‌خاطر تغییراتی است که فرایند تولید می‌تواند داشته باشد. پلی آمیدها به خاطر کش خوبی که دارند. به‌طور وسیعی در تلوید پیراهن به‌کار برده می‌شود.
الیاف کوتاه پلی‌آمید نیز به‌صورت مخلوط با الیاف طبیعی یا سایر الیاف سنتنری قابل استفاده می‌باشد. از ملوط ساخته شده بیشتر در تولید پیراهن و به‌ویژه در زیر پیراهنی استفاده می‌شود.
برخی از تولیدات در جهت تولید نایلون با استحکام زیاد قرار گرفته است به‌طوری که محصول ساخته شده است که ۸۵KG mm قابلیت استحکام دارد و از آن بیشتر در تولید پارچهٔ مخصوص روکش لاستیک استفاده می‌شود.
نخ‌ەای خیلی ظریف یا تک رشته‌ای پلی‌آمیدها برای تهیهٔ نخ‌های جراحی، تور ماهیگیری، زه راکت تنیس، روکش انواع کابل‌ها و به‌ویژه چتر نجات به‌کار برده می‌شوند.