پیشرفت الکترونیک

با پیشرفت الکترونیک دیجیتال و جایگزینی تدریجی مدارات آنالوگ در تمام زمینه‌ها با مدارات دیجیتال، سازندگان لوازم موسیقی برای ساخت سینتی سایزرها نیز از مدارات دیجیتال استفاده …

با پیشرفت الکترونیک دیجیتال و جایگزینی تدریجی مدارات آنالوگ در تمام زمینه‌ها با مدارات دیجیتال، سازندگان لوازم موسیقی برای ساخت سینتی سایزرها نیز از مدارات دیجیتال استفاده کرند. در ۱۹۸۳ استانداردی برای ارتباط و تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های موسیقی دیجیتال بنام رابط دیجیتالی سازها (Musical Instrument Digital Interface) میان سازندگان تعریف شد. قبول رعایت استاندارد MIDI در ساخت درگاه‌های خروجی و ورودی سینتی سایزها انقلاب بزرگی بود که بیش از آنکه برای سازندگان نفع داشته باشد برای آهنگسازان و موسیقیدانان مفید بود. چرا که دیگر مجبور نبودند از دستگاه‌های یک شرکت سازنده استفاده کنند.
MIDI آنقدر مفید بود که نسخه‌های آتی آن توانایی کنترل میکسر، کنترل نور، پردازش سیگنال و ... را نیز به آهنگسازان می‌‌داد. همانطور که می‌‌دانید امروز با استفاده از یک رایانه و نرم افزارهای موجود که همگی با استاندارد MIDI همخوانی دارند، بسادگی می‌توان تعداد زیادی ساز را بطور هم زمان برای اجرا کنترل کرد.
نفوذ سیستم‌های الکترونیکی در تجهیزات موسیقی بقدری تأثیر گذار بوده است که توانست گونه‌های جدید موسیقی مانند جنگل (Jungle، ترکیب درامز و بیس)، اسید جز (Acid Jazz)، تکنو (Techno)، هاوس (House)، ترنس (Trance) و ... را بوجود آورد.