بنیان های موفقیت کسب و کارهای کوچک

عامل اصلی موفقیت کسب و کارهای کوچک، دستیابی به فرمولی مبتنی بر استراتژی های اثبات شده و اصول نوآورانه بازاریابی است. این فرمول بنیادی است که دیگر اقدامات، استراتژی ها و تاکتیک …

عامل اصلی موفقیت کسب و کارهای کوچک، دستیابی به فرمولی مبتنی بر استراتژی های اثبات شده و اصول نوآورانه بازاریابی است. این فرمول بنیادی است که دیگر اقدامات، استراتژی ها و تاکتیک های شما را حمایت خواهد کرد. یک بنیاد موفق شامل چارچوب ذهنی شما و نیز اهداف میانی خاصی است که برای کمک به شما برای رسیدن به هدف اصلی تان یعنی موفق شدن در کسب و کار تعیین شده اند.
در مقاله حاضر به هفت اقدامی که عناصر اصلی این فرمول را تشکیل می دهند اشاره می کنیم.
۱) اعتماد به خود: هرگز برای خود و اهداف تان محدودیت قایل نشوید. از فرمول «بزرگ فکر کن، از کوچک آغاز کن، سریع رشد کن» استفاده کنید. هیچ چیز جز خودتان نمی تواند محدودیتی برای رویاهای شما به وجود آورد. رویکرد مثبت و اعتماد به نفس ویژگی های اصلی کارآفرین های موفق هستند. این دو عامل شاخص خوبی برای موفقیت شما در کسب و کارتان است. ویلیام جیمز فیلسوف و روانشناس بزرگ می گوید: «بزرگ ترین کشف نسل معاصر این است که انسان با تغییر رویکرد ذهنی خود سرنوشت خویش را تغییر دهد.»
۲) تعیین هدف: در تلاش برای موفقیت، تعیین هدف جزو مهم ترین روندهاست. گفته می شود هدف عبارت است از رویایی که برای تحقق آن مهلتی تعیین شده باشد. اهداف باید مکتوب، ویژه شما، مشخص، قابل دستیابی، قابل اندازه گیری و زمانمند باشد. زمان کافی را صرف تفکر درباره حداقل پنج هدف خود در زندگی شخصی، حرفه ای و خانوادگی تان کنید. داشتن هدف با ویژگی های بالا نخستین قدم در راه رویاهای شماست و تمام اقدامات شما را جهت مند و شفاف می کند.
۳) تدوین برنامه: رویکرد شما مبنای موفقیت ها و شکست های شما در زندگی هستند. ذهن شما بیش از هرچیز دیگر میزان موفقیت شما را تعیین می کند. تحقق اهداف شخصی یک گزینه است که بعضی آن را انتخاب می کنند ولی اکثر انسان ها آگاهانه یا ناخودآگاه آن را انتخاب نمی کنند اما برای گروه اول همه چیز با برنامه ریزی شروع می شود.
۴) اقدام کنید: برای رسیدن به آرزوهای خود در زندگی چه اقداماتی باید انجام دهید؟ پس از پاسخ دادن به این پرسش، فورا اقدام را آغاز کنید. موفقیت اتفاق نمی افتد باید برای آن جدی باشید و اقدام کنید. اکنون که با پشت سر گذاشتن سه اقدام پیش اهداف تان را می شناسید، برنامه دارید و با اعتماد به نفس حرکت می کنید، نوبت اقدام است.
۵) آموختن مادام العمر: همواره به آموختن ادامه دهید. نوع اهداف، حرفه، خانواده و... در این زمینه نباید تاثیر بگذارد. با آموختن احساس حیات می کنید و توانایی تان در غلبه بر موانع بیش تر می شود.
۶) خدمت رسانی: فعالیت های شما در حوزه های مختلف زندگی باید با هدف خدمت به دیگران انجام شود. برای آن کار می توانید در فعالیت های داوطلبانه مشارکت کنید، تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهید. از خود بپرسید چه مهارت ها، تجارب و دانشی دارید که با آن می توانید به اطرافیانتان کمک کنید. موفقیت واقعی در کمک به موفق شدن دیگران نهفته است.
۷) قدردانی: برای هر روزی که زندگی می کنید شکرگزار باشید. زندگی بسیار ارزشمند است باید ارزش و قدر آن را بدانید و از آن لذت ببرید. همچنین از کسانی که در زندگی تان نقش دارند تشکر کنید. بدون شک نتیجه مثبت آن را خواهید دید.