ورزش در هوای سرد و افت ضربان قلب

ورزش در هوای سرد، سبب افت ضربان قلب می‌شود یك متخصص پزشكی ورزشی، ورزش كردن در هوای سرد را مسبب افت ضربان قلب و كاهش فشارخون (به صورت قابل برگشت) دانست. دكتر «علی عبادی»، متخصص طب …

ورزش در هوای سرد، سبب افت ضربان قلب می‌شود
یك متخصص پزشكی ورزشی، ورزش كردن در هوای سرد را مسبب افت ضربان قلب و كاهش فشارخون (به صورت قابل برگشت) دانست.
دكتر «علی عبادی»، متخصص طب ورزشی در مصاحبه با خبرنگار سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا واحد علوم پزشكی ایران، با اعلام این مطلب گفت: ضمن كاهش حرارت محیط و افزایش فعالیت، ضربان قلب ورزشكار و درصد جذب اكسیژن به بافت‌ها تا حدی كاهش یافته و همین امر سبب پایین رفتن دمای عضلات وی می‌شود.
وی كاهش دمای عضلات را سبب افت توانایی فرد درانجام ورزش‌های استقامتی و قدرتی دانسته و اظهار داشت: لازم است ورزشكاران از تغییراتی كه حین فعالیت در دمای پایین در بدن آنها رخ می‌دهد كاملا آگاه باشند تا بتوانند از انرژی خود به نحو مطلوب استفاده كنند.
دكتر عبادی افزود: در سرمای كم به دلیل حركت خون از بافت‌های سطحی به عضلات، استقامت فرد تاحدی افزایش می‌یابد اما در سرمای شدید به دلیل كاسته شدن از هدایت عصبی-عضلانی، توانایی فرد كاملا افت می‌كند كه البته این مورد با قرار گرفتن مجدد در درجه حرارت متعادل به حالت طبیعی باز می‌گردد.
یادآوری می‌شود تكرار فعالیت ورزشی با رعایت شرایط ایمنی در هوای سرد، به طور قابل توجهی استقامت و قدرت بدنی ورزشكار را بالا می‌برد واندام‌های درونی وی را نسبت به تاثیرات سوء سرما حفظ می‌كند