راجر یانگ

● بانوی جانورشناس راجر آرلینر یانگ در سال ۱۸۹۹ در ایالت ویرجینیا متولد شد.او از جمله دانشمندان مشهور آمریکا در زمینه زیست‌شناسی، زیست‌شناسی دریا و جانورشناسی به‌شمار می‌رود. …

● بانوی جانورشناس
راجر آرلینر یانگ در سال ۱۸۹۹ در ایالت ویرجینیا متولد شد.او از جمله دانشمندان مشهور آمریکا در زمینه زیست‌شناسی، زیست‌شناسی دریا و جانورشناسی به‌شمار می‌رود. او اولین زن آفریقایی ـ آمریکایی است که در رشته جانورشناسی توانسته است به مدرک دکترا دست پیدا کند. او در خانواده‌ای فقیر متولد شد. آنها آنچه را که به‌دست می‌آوردند، خرج نگهداری از مادر از کار افتاده خانواده می‌کردند.
او در سال ۱۹۱۶ برای تحصیل در رشته موسیقی به دانشگاه‌ هاروارد رفت. او در این رشته موفق نبود اما مسوول دپارتمان جانورشناسی این دانشگاه به استعداد او در رشته جانور شناسی پی برد و باعث شد تا راجر رشته‌اش را به این رشته تغییر دهد.
او برای ادامه تحصیلاتش به دانشگاه شیکاگو رفت و در آنجا از او دعوت شد تا به جامعه تحقیقات علمی سیگما بپیوندد.
او در کنار انجام کارهای تحقیقاتی، نتایج فعالیت‌هایش را در مجلات علمی معتبر به چاپ می‌رساند.راجر در سال ۱۹۲۹ دوباره به دانشگاه رفت و این بار در سمت رئیس دپارتمان جانورشناسی به فعالیت پرداخت. او بعد از مدتی به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و مدرک دکترای خود را نیز اخذ کرد و بعد از آن، به‌عنوان استاد در دانشگاه‌های کارولینای شمالی، تگزاس، می‌سی‌سی‌پی و لوئیزیانا شروع به تدریس کرد و سرانجام در ۹ نوامبر ۱۹۶۴ راجر یانگ، چشم از دنیا فروبست.