ماشین زمان/۱۳ مه

● سیزدهم مه سال ۱۹۱۴ جوزف لوییس بارو معروف به جو لوییس بوکسور نامدار امریکایی متولد شد. او که یکی از بهترین سنگین وزن های تاریخ بوکس محسوب می شود، اسطوره مردم امریکا بود و تا …

● سیزدهم مه سال ۱۹۱۴ جوزف لوییس بارو معروف به جو لوییس بوکسور نامدار امریکایی متولد شد. او که یکی از بهترین سنگین وزن های تاریخ بوکس محسوب می شود، اسطوره مردم امریکا بود و تا زمان مرگش در سال ۱۹۸۱ از محبوبیت فوق العاده ای در این کشور برخوردار بود. او ۱۱ بار به عنوان قهرمانی جهان دست یافت و در ۷۲ مسابقه رسمی دوران ورزشی خود ۶۹ پیروزی به دست آورد که ۵۵ تای آن با ناک اوت حاصل شد. در سال ۲۰۰۳ مجله معتبر و تخصصی رینگ جو لوییس را در صدر جدول بهترین بوکسورهای تاریخ این رشته قرار داد. در سال ۲۰۰۵ نیز از سوی سازمان بین المللی تحقیقات بوکس، لوییس به عنوان بهترین سنگین وزن این رشته انتخاب شد. او در ۲۷ دوره مسابقات قهرمانی سنگین وزن جهان حضور داشت که هنوز هم این رکورد پابرجاست.
● سیزدهم مه سال ۱۹۶۱ دنیس کیت رادمن بسکتبالیست سرشناس امریکایی و یکی از پرافتخارترین بازیکنان NBA به دنیا آمد. او که به دلیل توانایی های دفاعی و ریباندهای فوق العاده شهرت دارد ۷ سال متوالی بیشترین متوسط ریباند در هر بازی را در لیگ حرفه ای بسکتبال امریکا داشت که یک رکورد محسوب می شود. او در ۱۴ سال بازی در NBA برای تیم های دیترویت پیستونز، سن آنتونیو اسپرز، شیکاگو بولز، لس آنجلس لیکرز و دالاس ماوریکس به میدان رفت و ۵ عنوان قهرمانی را به دست آورد. دنیس رادمن ۲ بار هم به عنوان بهترین بازیکن دفاعی سال انتخاب شد ضمن این که وی به دلیل رفتارهای جنجال برانگیز درون زمین و خارج از زمین خود شهرت دارد.
● سیزدهم مه سال ۱۹۶۴ رونالد دین کولمن بدنساز شهیر امریکایی متولد شد. وی ۸ بار متوالی به جایزه «آقای المپیا» که معتبرترین جایزه در زمینه بدنسازی است، دست یافت و به همراه لی هانی رکورددار مشترک در این زمینه است، تلاش های وی در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای شکستن این رکورد با ناکامی روبرو شد و جی کارتر در رده نخست قرار گرفت. رونی کولمن با کسب ۲۵ پیروزی در مسابقات فدراسیون بین المللی بدنسازی رکوردی را به نام خود ثبت کرده است.
● سیزدهم مه سال ۱۹۷۶ مارک آنتونی دلانی بازیکن سابق تیم ملی ولز به دنیا آمد. او در تیم های کاردیف سیتی و استون ویلا نیز بازی کرد و در ۳۶ بازی ملی موفق به زدن گل نشد.
سیزدهم مه سال ۱۹۸۲ اوگوچی اونیوو بازیکن تیم ملی فوتبال امریکا و باشگاه استاندارد لیژ به دنیا آمد. او که در ۲۲ بازی ملی خود ۴ گل زده هم اکنون به صورت قرضی در نیوکاسل بازی می کند و سابقه بازی در متز فرانسه را نیز دارد. این بازیکن اصلا نیجریه ای است.
● سیزدهم مه سال ۱۹۸۳ یحیی توره بازیکن تیم ملی فوتبال ساحل عاج و باشگاه بارسلونا متولد شد. این هافبک برادر کوچکتر کولو توره مدافع آرسنال است ضمن این که یک برادر کوچکتر به نام ابراهیم دارد که در تیم متالور دونتسک اوکراین بازی می کند. یحیی توره در تیم های بورن بلژیک، متالور، المپیاکوس و موناکو بازی کرده و در ۲۱ بازی ملی خود ۳ گل زده است.