احساس فراموشی دروس قبل از آزمون طبیعی است

یکی از حالاتی که برای تعدادی از داوطلبان ساعاتی قبل از برگزاری آزمون رخ می‌دهد، احساس فراموشی مطلبی‌است که آن را به خوبی‌فرا گرفته اند. لازم به یادآوری است که وقوع این حالات …

یکی از حالاتی که برای تعدادی از داوطلبان ساعاتی قبل از برگزاری آزمون رخ می‌دهد، احساس فراموشی مطلبی‌است که آن را به خوبی‌فرا گرفته اند.
لازم به یادآوری است که وقوع این حالات را باید طبیعی تلقی کرد و معمولاً در دقایق اول شروع آزمون این حالات ظاهر می‌شود و پس از آن از بین می‌رود.یکی از دلایل توفیق یک داوطلب نسبت به داوطلب دیگر، آرامش داشتن در جلسه امتحان است و خود داوطلب بهتر از هرکس دیگر می‌تواند عوامل آرامش‌زا را بشناسد و در کنترل چنین فضایی نقش اصلی را ایفا کند. مهم‌ترین عامل در استقرار آرامش روحی و روانی برای داوطلب، ذکر خداوند متعال و توکل کردن به اوست.
▪ سازمان سنجش همه ساله برای حضوری آماده و موفق در جلسه آزمون، توجه به چند توصیه و رعایت نکات بهداشتی را یادآوری و تاکید می‌کند:
۱) چند روز باقیمانده تا کنکور را سعی کنید که از غذاهای مقوی، خوب و کم حجم استفاده کنید.
۲) خوردن صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده‌ها را فراموش نکنید.
۳) چند روز قبل از آزمون سعی کنید خواب کافی داشته باشید و صبح‌ها زودتر بیدار شوید.
۴) روز آخر یا روز قبل از آزمون را آزاد بگذارید و به یک تفریح مناسب بپردازید و استراحت کنید.
در روزهای باقیمانده تا کنکور سعی کنید از قرار گرفتن در شرایط هیجانی پرهیز کنید. از رفتن به مکان‌های پرهیجان نظیر مکان‌های ورزشی (استادیوم) یا مراسم بسیار شاد که هیجان شما را تشدید می‌کند، دوری کنید. از دیدن برنامه‌های خیلی شاد صرفنظر کنید بیشتر سعی کنید در فضاهای آرام‌تری حضور داشته باشید.
فراهم آوردن محیطی آرام، دوستانه و به دور از هر گونه تشنج، ناآرامی ‌و هیجان، نقش بسیار مهمی ‌در تقویت روحیه و کاهش اضطراب و در نهایت، افزایش میزان موفقیت داوطلبان خواهند داشت. خودتان را دست‌کم نگیرید. ارزیابی ‌ضعیف از خود و ناچیز دانستن اندوخته‌های علمی، اعتماد به نفستان را تضعیف می‌کند. افکار منفی را از خود دور کنید، مطمئن باشید که توانمند، قوی، با اراده، مصمم و دارای روحیه قوی هستید.