سینی استنسیل شده

تکنیک سنتیو قدیمی استنسیل کردن، روش فوق‌العاده مؤثر و جذابی برای تزئین می‌باشد. این سینی نمای آشپزخانه شما را در صورتی‌که استفاده نشود زیبا جلوه می‌‌دهد. بنابراین سعی کنید …

تکنیک سنتیو قدیمی استنسیل کردن، روش فوق‌العاده مؤثر و جذابی برای تزئین می‌باشد. این سینی نمای آشپزخانه شما را در صورتی‌که استفاده نشود زیبا جلوه می‌‌دهد. بنابراین سعی کنید از رنگ‌های متناسب و هماهنگ با دکور آشپزخانه شما و سایر ظروف چینی استفاده نمائید.
‌● وسائل لازم
▪ سینی چوبی
▪ رنگ روغن سفید مات
▪ قلم‌موی بزرگ
▪ کاغذ سنباده
▪ نوار چسب
▪ رنگ آکریلیک آبی رقیق شده
▪ قلم نقطه‌گذاری
▪ ورقه کاغذ ساده
▪ مداد
▪ استات شفاف
▪ چاقوی حکاکی
۱. سینی را آماده کنید. آن را رنگ روغن سفید مات بزنید و یک لایه کاغذ سنباده بکشید سپس لایه دیگری رنگ روی آن بزنید تا صاف و یکدست شود. زمانی‌که رنگ خشک شد، سرتاسر لبه‌های داخلی سینی را نوارچسب بزنید. رنگ آبی آکریلیک رقیق شده را با قلم‌مو روی لبه‌های سینی بمالید و هنگامی که رنگ هنوز مرطوب است آن‌را پخش کنید. با سرعت کار کرده و تنها یک بخش را انجام دهید به‌طوری که رنگ خشک نشود.
۲. طرح را روی کاغذ ساده بکشید و کاغذ را روی تخته صافی بچسبانید سپس یک ورق استات روی آن قرار دهید و با نوار چسب روی طرح بچسبانید. آن‌را روی سطح کاملاً محکمی قرار داده و به‌دقت با استفاده از چاقوی حکاکی شروع به بریدن اشکال استنسیل کنید و هرجا لازم است با دست آزاد خود استات را نگه دارید.
۳. زمانی‌که بریدن طرح تمام شد، استنسیل را روی سینی منتقل کنید. به‌خاطر بسپارید که نوار چسب را به دقت بردارید. استنسیل را وسط سینی با نوار بچسبانید. همچنین این ایده خوبی است که تعدادی کاغذ اطراف لبه‌های استات با نوار چسب بچسبانید تا رنگ آبی به مناطق اطراف آن نفوذ پیدا نکند. با استفاده از رنگ آکریلیک و قلم‌موی خشک مخصوص نقطه‌گذاری، رنگ را به‌صورت نقطه نقطه نقاشی کنید یا سایه بزنید، قبل از شروع مقدار رنگ اضافی را با یک تکه کاغذ پاک کنید. صبر کنید تا خشک شده سپس استنسیل را بردارید و سینی را دو لایه رنگ جلای براق بزنید.