ترشی شور پیاز

مواد لازم:۸۰ عدد پیاز كوچك (پیاز ریزه)،سه پیمانه (حدود ۷۵۰ گرم) نمك درشت آشپزخانه۲۵،/۱ لیتر (پنج پیمانه) سركه سفید،یك قاشق سوپخوری نمك درشت آشپزخانه (اضافی)،یك قاشق سوپخوری شكر۵،/۱ …

مواد لازم:۸۰ عدد پیاز كوچك (پیاز ریزه)،سه پیمانه (حدود ۷۵۰ گرم) نمك درشت آشپزخانه۲۵،/۱ لیتر (پنج پیمانه) سركه سفید،یك قاشق سوپخوری نمك درشت آشپزخانه (اضافی)،یك قاشق سوپخوری شكر۵،/۱ قاشق چایخوری دانه میخك،دو قاشق چایخوری ادویه مخلوط،دو قاشق چایخوری دانه فلفل سیاه نكوبیده.
پیازها را با پوست خوب بشویید سپس در ظرف گود بزرگی با نمك مخلوط كنید و كمی آب به آن اضافه كنید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید دو روز به همان صورت بماند. طی این دو روز چند بار مخلوط نمك و پیاز را هم بزنید. پیازها را در یك آبكش خالی كنید و پوست آنها را بگیرید. سپس آنها را در ظرف گودی بریزید و ظرف را با آب جوش پر كنید. بگذارید سه دقیقه بماند و بعد آن را در یك آبكش خالی كنید. دو بار دیگر این كار را تكرار كنید. سپس آنها را در شیشه های گرم و استریل بریزید. سركه، ادویه‌ها و یك قاشق نمك اضافی را در ظرفی ریخته و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید و ۱۵ دقیقه بدون درپوش بجوشد. سركه را داغ روی پیازها بریزید تا سطح روی پیاز را بپوشاند و بلافاصله در شیشه‌ها را ببندید. این ترشی تا شش ماه در جای خشك و خنك قابل نگهداری است. پس از بازكردن در شیشه آن را در یخچال نگاه دارید.