آفتاب

نگاه آینده نگر و مدیریت خلاقانه در دوران پساکرونا، عامل گرایش کسب و کارهای زنان به فضای آنلاین



سومین نشست سراسری مجازی مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده و معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، فریبا نظری مشاور وزیر کشور در این جلسه ضمن تشکر از تلاش های مدیران استان ها در جهت حمایت از زنان، کودکان و خانواده‌ها و مدیریت آسیب های اجتماعی و خانوادگی بحران کرونا، بر اهمیت هدفمند نمودن و هم افزایی اقدامات و حمایت ها ضمن هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد و شبکه خیرین؛ تاکید و اظهار کرد: اقدامات هوشمندانه و خلاقانه در دوران پسا کرونا؛ آسیب های فردی و اجتماعی این بحران را کاهش خواهد داد.
وی افزود: کسب و کار های زنان که غالبا مبتنی بر فروش محصولات به صورت حضوری و نمایشگاهی بوده، متاسفانه در این مدت آسیب های جدی دیده و لذا نیازمند اتخاذ تدابیر مبتنی بر دانش و آینده نگری و استفاده بر از تجربیات موفق با شیوه های جدید و بدیع است.
مشاور وزیر کشور افزود: بحران کرونا همانگونه که سبک زندگی اجتماعی را دگرگون کرده است، مدل کسب و کارها را نیز متحول نموده و باید در این شرایط استفاده از ظرفیت های موجود در بستر فضای مجازی؛ بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
نظری  ادامه داد: شیوه های نوین کسب وکار آنلاین باید به الگوی رایج کسب و کار زنان و مشاغل خانگی تبدیل شود و دفاتر امور زنان و خانواده در امر آموزش و ترویج این مهم، موظف به برنامه ریزی و اقدامات فوری و مبتکرانه با کمک دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد، می باشند.
در ادامه این نشست، باجلان معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند دفاتر امور زنان و خانواده در حمایت از گروه های نیازمند حمایت اقتصادی و اجتماعی؛ گفت: کمیته امداد به دنبال هم‌افزایی و هدایت صحیح مجموعه حمایت ها وکمک های دولتی و غیر دولتی بوده و هدفش حمایت اصولی و عادلانه از نیازمندان واقعی است.
معاون کمیته امداد تصریح کرد: جلب مشارکت مردم و توزیع صحیح حمایت های مردمی از رسالت های کمیته امداد بوده و در این راستا سامانه سخا (پویش خیر و احسان) به بهره برداری رسیده که از طریق این سامانه و به صورت دقیق حمایت از افراد کم برخوردار؛ قابل رصد می باشد.
وی همچنین، تجمیع و یکپارچه سازی بانکهای اطلاعاتی این افراد، هم‌افزایی در جذب و توزیع عادلانه منابع، شفافیت در عملکرد و اعتماد سازی، افزایش مشارکت مردم، طبقه بندی نیازهای اولویت دار  آن ها بر حسب درخواست، مشخص شدن نیاز پهنه‌های های شهری و روستایی بر حسب میزان و نوع درخواست را؛ از اهداف سامانه سخا برشمرد و از مدیران دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور درخواست نمود  این سامانه در سطح استان ها معرفی، تبلیغ و مورد حمایت قرار گیرد تا حمایت ها عادلانه بین افراد کم برخوردار، تقسیم شود.
بنا براعلام پایگاه وزارت کشور،‌در این نشست مجازی، با مشارکت مدیران دفاتر امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور موارد زیر نیز پیشنهاد شد: تلاش برای برقراری ارتباط تولیدکنندگان مشاغل خانگی با فروشگاه های آنلاین فعال و معتبر؛ هماهنگی و همکاری با دستگاه های متولی آموزش مستمر زنان کارآفرین و تولید کننده؛ تبلیغ و ترویج کسب و کار های آنلاین و فروش اینترنتی محصولات بررسی شد.




وبگردی