آفتاب

سئو فاکس: بهترین منابع برای آموزش جامع سئو سایت



سایت سئو فاکس یک منبع ایرانی جامع و جذاب برای یادگیری سئو سایت به زبان ساده کاملا رایگان از صفر تا صد، مبتدی، مقدماتی و پیشرفته است.

همه این را می دانیم که سئو یک مفهوم در حال تغییر است و آگاه بودن از تغییرات در سئو باعث بهبود عملکرد در تدوین استراتژی سئو سایت می شود لذا پیشنهاد میکنیم برای آگاهی از آخرین تغییرات در گوگل و مشاهده آموزش تخصصی سئو جدید که حداقل هفته ای یک بار به صفحه آموزش جامع سئو سری بزنید.

سئو فاکس

سایت سئو فاکس یک منبع ایرانی جامع و جذاب برای یادگیری سئو سایت به زبان ساده کاملا رایگان [بدون نیاز به هزینه] از صفر تا صد، مبتدی، مقدماتی و پیشرفته است. دوره آموزشی سئو در سایت سئو فاکس به صورت نوشته، صوت (پادکست)، تصویر، ویدئو و PDF کاملا رایگان در دسترس مخاطبان قرار میگیرد.

سئو چیست؟

بهینه ‌سازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، معروف به سئو (به انگلیسی: SEO)، یک پروسه برای بهتر دیده‌شدن یک وب سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.

سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربرگیرد؛ از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دولتی و دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در گوگل مپ. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای رتبه بندی زیادی می‌شود، این فاکتور ها توسط موتورهای جستجو مورد بررسی و بازبینی قرار میگیرند.

از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به نحوه کارکرد موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین ‌طور کلمات کلیدی یا کوئری های سرچ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌ دهد.

سئو وب سایت، شامل توسعه و ویرایش محتوای موجود در سایت، سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی در موتور جستجو و معروف کردن یک سایت، برای افزایش تعداد بک لینک از روش های سئو است. در نتیجه در خلاصه ‌ترین تعریف «سئو» را می ‌توان به معنای بهینه‌ سازی سایت برای موتور های جستجو دانست.

یک تعریف مختصر از مفهوم سئو سایت

به هر اقدامی که به طور مستقیم و توسط شما برای بالا بردن رتبه سایت در موتور های جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو صورت بگیرد سئو و بهینه سازی سایت گفته می شود.

سئو فاکس

از سال های 1994 تا 1998 سئو کردن سایت پیچیدگی های دنیای سئو الان را نداشت چرا که سایت های موجود در اینترنت به هزار عدد هم نمی رسیدند و زمینه فعالیت اکثر آن ها با یکدیگر فرق داشت لذا موتور های جستجو مشکل زیادی با شناسایی و درک محتوای آن ها نداشتند. 

اما از سال 1998 به بعد و با افزایش سایت های اینترنتی، موتور های جستجو تصمیم به طراحی الگوریتم ها و فاکتور هایی گرفتند تا سایت ها را از نظر قدرت با یکدیگر مقایسه کنند و سپس آنها را بر اساس فاکتورهایی رتبه بندی کنند بدین صورت سایت های قوی بالای نتایج جستجو و سایت های ضعیف پایین سایت های قوی تر به نمایش در می آمدند. 




وبگردی