آفتاب

استقلال صفر - صفر پرسپولیس / یک داربی کسل‌ کننده دیگر!



استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

استقلال و پرسپولیس امروز (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال و صد و سومین داربی پایتخت از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

استقلال و پرسپولیس با این تک امتیاز، ۴۳ و ۴۰ امتیازی شدند و در رده‌های اول و دوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.
کارت زرد: آرش رضاوند از استقلال و سروش رفیعی از پرسپولیس

کارت قرمز: -

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا (ایمان سلیمی، دقیقه ۶۰)، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، امید حامدی‌فر (زبیر نیک‌نفس، دقیقه ۷۲)، ماشاریپوف (پیمان بابایی، دقیقه ۷۲)، گوستاوو بلانکو (آرمان رمضانی، دقیقه ۱+۹۰).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، علی نعمتی، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی (محمد خدابنده‌لو، دقیقه ۷۶)، اوستون اورونوف، مهدی ترابی (سعید صادقی، دقیقه ۸۴)، امید عالیشاه (وحید امیری، دقیقه ۷۶)، عیسی آل‌کثیر.

نیمه اول

بازی از ساعت ۲۰ آغاز شد.

دقیقه ۴: استقلال در جناح چپ بازی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. مهدی مهدی‌پور، بازیکن استقلال پشت این توپ ایستاد و زمانی که جلو کشیدن بیرانوند را مشاهده کرد، تصمیم گرفت به صورت مستقیم به سمت دروازه پرسپولیس ضربه‌اش را بزند که بیرانوند با هوشیاری توپ را رد کرد تا این خطر رفع شود.

دقیقه ۱۰: روی نفوذ مهدی ترابی از جناح چپ، او پاس کات بک خوبی به داخل محوطه جریمه استقلال فرستاد که روزبه چشمی خودش را به موقع رساند و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۳: پرسپولیس معمولا در زمان تصاحب توپ، دفاعش را با حضور فرشاد فرجی، علی نعمتی و عبدالکریم حسن سه نفره می‌کند تا دانیال اسماعیلی‌فر نفوذ کند. همین موضوع باعث شده که استقلال در هنگام ضد حملات چشم به استفاده از جناح راست پرسپولیس بدوزد. همین خصیصه بازی پرسپولیس نزدیک بود که به استقلال یک ضربه پنالتی بدهد ولی فرشاد فرجی چسبیده به محوطه جریمه روی سهرابیان مرتکب خطا شد. ماشاریپوف پشت این توپ ایستاد و او هم تصمیم گرفت که به صورت مستقیم به سمت دروازه پرسپولیس شوت‌زنی کند که شوت اولش به دیواره دفاعی و شوت دومش به دیوار دروازه برخورد کرد.

موضوع دیگری که استقلالی‌ها برنامه ویژه‌ای برای ضربه زدن به پرسپولیس داشتند، پرس شدید از بالا بود تا اجازه بازی‌سازی از خط دروازه را به تیم اوسمار ندهد.

دقیقه ۲۰: امید عالیشاه با توپ‌ربایی از جناح چپ استقلال، ارسال خطرناکی به روی دروازه استقلال داشت اما عیسی آل‌کثیر با فشار سیلوا نتوانست به توپ برسد تا آبی‌پوشان در این صحنه شانس بیاورند. پس از رفتن توپ به بیرون، وحید کاظمی داور بازی با اتاق VAR ارتباط برقرار کرد تا احتمال وقوع خطای پنالتی روی آل‌کثیر را بررسی کند اما نهایتا اتاق VAR اعتقادی به وقوع خطا نداشت تا کاظمی حتی به کنار زمین نرود تا صحنه رخ داده را خودش بررسی کند.

دقیقه ۳۲: چرخش هوشمندانه و شوت محکم اوستون اورونوف با واکنش حسینی دور شد.

از دقیقه ۳۰ پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفت و با ارائه یک بازی مالکانه و ایجاد برتری عددی در کناره‌ها توانست چندبار دروازه استقلال را با خطر مواجه کند. از سوی دیگر با آرام کردن بازی توسط پرسپولیس، استقلال نتوانست از تاکتیک ابتدایی‌اش استفاده کند و موقعیت خطرناکی ایجاد کند.

نیمه دوم

دقیقه ۴۸: استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که هنگام زده شدن ضربه کرنر، تمام بازیکنان بلند قامت استقلال در ۶ قدم پرسپولیس تجمع کردند. این تاکتیک نکونام استقلال را تا مرز گل‌زنی برد اما خطای هند بلانکو مانع از رسیدن به هدفشان شد.

دقیقه ۶۰: روی یک حرکت ترکیبی دیگر در کناره‌ها، پرسپولیس صاحب یک موقعیت شد. مهدی ترابی در پایان این حرکت در داخل محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد ولی در موقعیت تک به تک زاویه بسته نتوانست دروازه استقلال را باز کند و شوت او توسط حسینی مهار شد.

اوسمار در نیمه دوم با چند تغییر تاکتیکی توانسته زهر ضدحملات استقلال را بگیرد. مهم‌ترین تغییری که او داد، کمتر نفوذ کردن اسماعیلی‌فر و اجازه نفوذ بیشتر به عبدالکریم حسن بود تا استقلالی‌ها نتوانند مانند نیمه اول از فضای پشت سر اسماعیلی‌فر استفاده کنند.

پرسپولیس در نیمه دوم به طور کامل بازی را در اختیار گرفته و تمام تاکتیک‌های نکونام را خنثی کرد و حتی باعث شد که نکونام دو مهره مهم تاکتیکی‌اش یعنی سیلوا و ماشاریپوف را از زمین بازی بیرون بکشد.

دقیقه ۷۴: روی اشتباه مدافعان پرسپولیس، بلانکو توپ ربایی کرد و در آستانه تک به تک شدن با بیرانوند بود اما در آستانه ورود به محوطه جریمه سرنگون شد اما کاظمی اعتقادی به رخ دادن خطا نداشت.

دقیقه ۸۰: ارسال بلند ابوالفضل جلالی و ضربه سر بازیکن استقلال، بلانکو را در موقعیت خوب گل‌زنی قرار داد اما او باز هم قدر این موقعیت را ندانست.

دقیقه ۵+۹۰: شوت سعید صادقی به شکل خطرناکی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت. /ایسنا




وبگردی