آفتاب

خبر جدید سازمان هدفمندی درباره رقم واریزی یارانه‌ها



سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها درباره پرداخت اقساط وام اربعین توضیح داد.

سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: افرادی که وام اربعین دریافت کرده بودند، بهمن آخرین قسط آن از محل یارانه آنها کسر و به پایان رسید و از ماه اسفند کسر قسط از محل یارانه نخواهند داشت.

طیبه حسینی، سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پایان اقساط وام کرونا و اربعین یارانه بگیران خبر داد و گفت: برخی از افراد در دوره پاندمی کرونا دو وام یک میلیون تومانی دریافت کرده بودند وام دوم قسط آخر آن بهمن ماه از محل یارانه افراد کسر شد. کارمزد این وام نیز این ماه کسر شده و اقساط این وام به پایان می‌رسد.

وی درباره اقساط وام اربعین هم عنوان کرد: افرادی که وام اربعین نیز دریافت کرده بودند، بهمن آخرین قسط آن از محل یارانه آنها کسر و به پایان رسید و از ماه اسفند کسر قسط از محل یارانه نخواهند داشت.

مهر به نقل از سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گزارش داد: البته این مربوط به افرادی است که در این مدت جز دهک دهم نشده باشند و یارانه آنها قطع نشده باشد. در صورت این اتفاق، یارانه پرداختی وجود نداشته که قسط کسر شود. چنانچه این افراد مجدد در جمع یارانه بگیران قرار گرفته باشند باقی اقساط با دیرکرد کسر می‌شود. به عنوان مثال، اگر کسی به مدت ۵ ماه یارانه وی قطع شده باشد و مجدد به جمع یارانه بگیران اضافه شده باشد ۵ ماه پرداخت اقساط وی از باقی عقب تر است.

حسینی در توضیح بیشتر، گفت: افرادی هستند که یارانه آنها قطع می‌شود. تغییر بعد خانوار داده یا سرپرست خانوار جابجا می‌شود. فعالیت اقتصادی که در پایگاه رفاه خانوار برای آنها در دوره جدید لحاظ می‌شود، مجدداً از دهک دهم به جمع یارانه بگیران اضافه می‌شود؛ برای جبران این عقب افتادگی در پرداخت اقساط وام اربعین، کسر قسط از محل یارانه آنها ادامه دارد.




وبگردی