آفتاب

اطلاعیه‌های انتخاباتی وزارت کشور و شورای نگهبان



انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور صبح امروز - جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲- آغاز شد و تمامی شعب در سراسر کشور آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

انتخابات ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند.

امروز ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار مرد و ۱۳۳ نفر و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند، در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا بار دیگر ثابت کنند پای آرمان‌های امام راحل و رهبر انقلاب ایستاده‌اند و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده اند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند و ۱۴۴ نفر هم در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات در چهار حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می شود. این چهار حوزه، ۱۷۰۰ شعبه دارند که برای هر شعبه پنج صندوق الکترونیکی و در مجموع ۱۰ هزار صندوق الکتریکی در نظر گرفته شده است.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۵ اعلام کرد: براساس قانون انتخابات سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای باید ۱۸ سال تمام باشد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۴ اعلام کرد: دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نمایند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای از مردم خواست مراجعه به شعب اخذ رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۲ تأکید کرد مدارک هویتی برای اخذ رأی کفایت می‌کند.

ستاد انتخابات کشور جمعه در اطلاعیه شماره ۲۱ به اعضای شعب اخذ رای سراسر کشور اعلام کرد که اطلاعیه های این ستاد که از طریق صدا و سیما ابلاغ می شود به منزله دستور کتبی بوده و رعایت آن الزامی است.

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۰ تاکید کرد: فرآیند اخذ رای در سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز (۱۱ اسفند) آغاز شده و اخذ رای از رای دهندگان با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام پذیر است.

ستاد انتخابات وزارت کشور صبح روز جمعه با انتشار اطلاعیه شماره ۱۹ تاکید کرد، هیچگونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعبه و اطراف آن وجود داشته باشد.




وبگردی