آفتاب

قیمت سنگ نمای ساختمان



سنگ نما یکی از مصالح متداول و رایجی است که از گذشته‌های دور تا کنون در تزئین نمای انواع ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به نحوی که امروزه با وجود مصالح متعدد دیگری مانند آجر، سرامیک، سنگ مصنوعی، شیشه، کامپوزیت و...، سنگ طبیعی همچنان در رده پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی برای نمای بنا در نظر گرفته می‌شود.

قیمت سنگ نما یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در هنگام خرید سنگ اهمیت بسیار زیادی دارد. سنگ نما یکی از مصالح متداول و رایجی است که از گذشته‌های دور تا کنون در تزئین نمای انواع ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به نحوی که امروزه با وجود مصالح متعدد دیگری مانند آجر، سرامیک، سنگ مصنوعی، شیشه، کامپوزیت و...، سنگ طبیعی همچنان در رده پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی برای نمای بنا در نظر گرفته می‌شود.
اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ نما و بزرگترین تامین کننده سنگ های ساختمانی که خود دارنده بزرگترین  معدن سنگ تراورتن طرق محمدی راد است. سنگ های نماس ساختمانی را با بهترین قیمت ارائه میکند. شما می توانید برای خرید سنگ نما با شماره های 09130000627-03191010627 تماس بگیرید.



ویژگی های منحصر به فرد سنگ نما


ویژگی‌های منحصربه‌فرد سنگ از جمله طول عمر و دوام طولانی و استحکام و مقاومت بالای آن در شرایط مختلف محیطی، آب‌و‌هوایی موجب استفاده از سنگ به عنوان متریالی محبوب شده است. در حال حاضر سنگ‌های متعددی مانند سنگ تراورتن، مرمر، مرمریت، گرانيت، چینی و‌... عرضه می شوند، که در پوشش نمای ساختمان کاربرد دارند. در این میان در سال‌های اخیر استفاده از سنگ‌ تراورتن به دلیل مزایای فراوان و قیمت سنگ تراورتن که بسیار مناسب و اقتصادی است در رتبه بسیار بالایی قرار گرفته و توجه اکثر سازندگان ساختمانی و خریداران را به خود جلب نموده است.
                                 

ویژگی‌های استاندارد سنگ نما

زیبایی سنگ

همان‌طور که می‌دانید نمای ساختمان علاوه بر ویژگی محافظت، معرف هویت بنا و به نوعی شناسنامه آن نیز هست. در نتیجه استفاده از سنگ‌هایی با طرح و رنگ‌های زیبا و منحصربه‌فرد تاثیر به‌سزایی در جلوه و ارزش ساختمان و همچنین محیط اطراف آن خواهد داشت.

وزن پایین و چسبندگی بالا


اینکه سنگ نما دارای وزن سبک و مناسبی بوده و چسبندگی آن با ملات بالا باشد، موجب می‌شود تا کاربرد سنگ‌ در ساختمان‌های چند طبقه و برج‌ها با خطر سقوط سنگ همراه نگردد.

مقاومت خوب در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف


از آن‌جایی که سنگ نما در محیط بیرونی ساختمان قرار می‌گیرد و همواره در معرض سرما، گرما و اشعه خورشید است، لازم است تا در مقابل این موارد مقاومت خوبی از خود نشان داده و دچار تغییر و آسیب نشود.

تخلخل متناسب


تخلخل عبارت است از سوراخ‌ها و حفره‌هایی که بر روی سنگ وجود دارد. این ویژگی به میزان بالایی در سنگ تراورتن دیده شده که اگرچه در روی سنگ موجب جذب آب می‌گردد، اما پشت سنگ باعث می‌شود تا چسبندگی خوبی با ملات پیدا کند.

بهترین سنگ‌های نما


اگرچه در حال حاضر انواع سنگ‌های ساختمانی مانند مرمریت، گرانیت، چینی و مرمر برای تزئین نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما سنگی که در سال‌های اخیر به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده، سنگ تراورتن است. در واقع استفاده از این سنگ در نما به حدی افزایش داشته که بسیاری از توليدکنندگان و سازندگان ساختمانی گاهی به جای تراورتن از عبارت سنگ نمای ساختمان استفاده می‌کنند. و یا زمانیکه حرف از نمای رومی به میان می آید منظور مستقیما سنگ تراورتن است.
دلیل آن هم این است که سنگ تراورتن همه یا اکثر ویژگی‌های یک سنگ نمای استاندارد را دارا بوده و علاوه بر آن قیمت سنگ نما تراورتن هم‌ در مقایسه با انواع دیگر بسیار مناسب‌تر است.

 در سال‌های گذشته به جای تراورتن؛ از سنگ گرانیت استفاده میکردند. اما به مرور زمان با برطرف شدن عیوب تراورتن به‌ویژه جذب بالای آب در آن و آشنایی با مشکلات سنگ گرانیت برای کاربرد در نمای ساختمان، سنگ تراورتن طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. عیب بزرگ سنگ تراورتن یعنی تخلخل و جذب بالای آب در سطح آن با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی با انواع رزین اپوکسی و مواد دیگر برطرف شده و از طرفی پشت سنگ برای چسبندگی خوب با ملات، متخلخل و دست نخورده باقی می‌ماند.



نکات مهم در طراحی نمای ساختمان


شرایط آب‌وهوایی منطقه


نوع آب‌وهوای یک شهر یا منطقه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نمای ساختمان داشته باشد. به عنوان مثال در مناطق گرمسیری بهتر است از مصالحی مانند سنگ به ویژه سنگ‌هایی که گرما را دفع کرده و خنکی را تا مدت زیادی در خود نگه‌ می‌دارند، استفاده کرد و یا در مناطق مرطوب مثل شمال کشور لازم است مصالحی استفاده شوند که آب و رطوبت را به خود جذب نکنند.

بافت مخصوص منطقه


در برخی از شهرها، گاهی مناطقی وجود دارند که تنها بافت خاصی از نما در آن دیده می‌شود. در چنین مکان‌هایی هر فرد نمی‌توانند تصمیم‌گیرنده بوده و نوع نمای خود را بدون توجه به منطقه انتخاب و اجرا نماید.
بودجه مورد نیاز
بودجه در نظر گرفته شده برای تزئین نمای ساختمان، اهمیت بسیار زیادی در انتخاب نوع مصالح خواهد داشت. به عنوان مثال قیمت سنگ نمای ساختمان آن هم سنگ طبیعی، بالاتر از مصالح دیگری مانند سنگ مصنوعی، سرامیک و آجر خواهد بود. بنابراین در صورتی که انتخاب شما استفاده از سنگ در نما باشد، باید هزینه کافی را در اختیار داشته باشید تا به راحتی بتوانید نمای مورد نظر خود را اجرا نمایید.

در ساختمان‌های جدید از چه نمایی استفاده می‌شود؟


اگرچه امروزه بسیاری از ساختمان‌ها به روش‌های معمولی ساخته شده و برای پوش نمای آن‌ها از مصالح عادی و به‌صرفه‌ای مانند آجر، سرامیک و سیمان سفید استفاده می‌شود، اما برخی از بناها با الهام از سبک‌های کلاسیک یا مدرن از مصالح منحصربه‌فرد و خاصی بهره می‌گیرند. به عنوان مثال برای ساخت بناهای کلاسیک و رومی معمولا از سنگ‌های طبیعی آن هم از نوع روشن و یک‌دست آن استفاده می‌شود تا یادآور بناهای ساخته شده در روم قدیم بوده و در ساختمان‌های مدرن و امروزی چوب، کامپوزیت و یا ترکیب آن‌ها کاربرد بالایی خواهد داشت.
 قیمت سنگ‌ نما به ویژه سنگ‌های طبیعی، چوب و کامپوزیت معمولا نسبتا بالاتر از مصالحی مانند آجر، سرامیک و مواردی از این قبیل بوده و هزینه کلی اجرای نمای ساختمان را به مراتب افزایش می‌دهد. در نتیجه تعیین میزان بودجه موردنظر برای پوشش نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. نکته‌ای که در اینجا باید مدنظر قرار داد این است که نماهای کلاسیک، مدرن یا معمولی باید در مناطقی مورد استفاده قرار گیرند که با شرایط جوی و محیطی آن منطقه کاملا هماهنگ و منطبق باشند. در غیر این صورت تغییر و تخریب بنا امری کاملا معمولی خواهد بود.


 

خرید سنگ نما

در هنگام خرید سنگ نمای ساختمانی باید فاکتورهای متعددی را مدنظر قرار داد. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم
دارا بودن استانداردهای سنگ نمای مناسب
اینکه سنگ‌نما دارای تمامی استانداردهای لازم باشد، بدون شک تاثیر مستقیمی در کیفیت بالای سنگ خواهد داشت و هر چقدر از تعداد این ویژگی‌ها کاسته شود، به همان میزان کیفیت سنگ ‌نیز پایین می‌آید.

قیمت سنگ ‌نما

توجه به قیمت سنگ نما و انطباق آن با میزان بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته شده، بسیار مهم است. زیرا اولین موردی که تعیین‌کننده نوع مصالح مورد نظر برای نمای ساختمان خواهد بود،  قیمت آن است.

کیفیت سنگ

در اینجا منظور از کیفیت سنگ، نداشتن ترک، شکستگی و لب پر بودن سنگ است. مواردی که در تخریب سریع سنگ سهم به‌سزایی خواهند داشت.
شرایط آب‌وهوایی منطقه
اینکه ساختمان در چه نوع منطقه‌ای واقع شده و شرایط آب‌وهوایی آن‌چگونه است، تاثیر زیادی در انتخاب سنگ نما دارد. زیرا هر نوع سنگ متناسب با شرایط جوی خاصی در نظر گرفته شده است.

قیمت سنگ‌ نما

به طور کلی قیمت سنگ نما متاثر از عوامل مختلفی است که عبارتند از:

نوع فرآوری و سورت سنگ

فرآوری های انجام گرفته بر روی سنگ نما و در نهایت نوع سورت سنگ که ناشی از نوع فرآوری آن است، در تغییر قیمت سنگ نما تاثیر بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال سورت سوپر دارای بیشترین و سورت درجه دو دارای کمترین قیمت خرید هستند.

کیفیت سنگ

هرچقدر سنگ نما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، به همان نسبت قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

محل خرید سنگ

اینکه سنگ از کجا خریداری شود، تاثیر مستقیمی بر میزان قیمت آن خواهد داشت. به عنوان مثال خرید از کارخانه‌ها و نمایندگی‌های اصلی آن‌ها در مقایسه با فروشگاه‌های واسطه بسیار به‌صرفه‌تر است.

نوع سنگ

قیمت سنگ‌ نما در حد بسیار زیادی متاثر از نوع سنگ‌ نیز هست. به عنوان مثال برای معرفی سنگ نمای ساختمانی قیمت مناسب می‌توان به تراورتن اشاره کرد که در مقایسه با بسیاری از سنگ‌ها به‌صرفه است. و یا سنگ مرمر را به دلیل آنکه در ایران به عنوان نوعی سنگ لوکس و مدرن شناخته می‌شود، از قیمت به عنوان سنگی گران‌قیمت به حساب آورد.

خرید سنگ از کارخانه

 خرید سنگ ساختمانی یکی از راههای صرفه جویی در هزینه تمام شده نما کاری است. و ما به شما خرید سنگ از اصفهان سنگ را به عنوان بزرگترین کارخانه سنگ توصیه میکنیم کافیست با شماره های 09130000627-03191010627 تماس بگیرید.
هرچند در سال‌های اخیر مصالح متعدد و زیبایی برای تزئین نمای ساختمان وارد بازار شده است، اما سنگ‌ طبیعی با وجود اجرای سخت آن بر روی ساختمان، به دلیل مزایای فراوان همچنان طرفداران خاص خود را داشته و محبوبیت زیادی در میان سازندگان ساختمانی دارد. به نحوی که اگر بحث بودجه و زمان برای نصب و اجرای آن در میان نباشد، بسیاری از آن‌ها استفاده از سنگ‌ طبیعی را بر سایر مصالح ترجیح می‌دهند.
 سنگ‌هایی که در نمای بنا کاربرد دارند، دارای انواع متعددی مانند تراورتن، مرمر، مرمریت، گرانیت و چینی بوده، اما در این میان سنگ تراورتن به عنوان بهترین سنگ نما شناخته شده و محبوبیت بالایی هم دارد. علاوه بر آنکه قیمت سنگ‌ نما نیز تاثیر زیادی در انتخاب و خرید آن خواهد داشت و تراورتن از این لحاظ در سطح بسیار مناسبی قرار گرفته است. اگرچه در سال‌های اخیر خرید سنگ نما با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده است، اما با رعایت فاکتورهای خرید می‌توان سنگی کاملا مناسب با قیمتی بسیار معقول را انتخاب و خریداری کرد.


گالری تصاویر


وبگردی