آفتاب

برگزار شدن یازدهمین جشنواره ملی سعدی



دبیر یازدهمین جشنواره ملی سعدی گفت: رشد و ترقی قابل توجهی از خردسالان تا بزرگسالان در یازدهمین جشنواره ملی سعدی بین شرکت کنندگان شاهد بودیم.

پایگاه خبری روژانیوز : دکتر فریبا علومی یزدی، ضمن تبریک مجدد انتخاب آقای مهدی آقابیگی به عنوان چهره ماندگار مجری گری در برنامه های تلویزیونی و صحنه ای ، رقابت سالم و با شکوه برگزار شدن یازدهمین جشنواره ملی سعدی را یاداوری نموند و در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه یازدهمین جشنواره ملی سعدی با بهترین شرایط انجام پذیرفت و رقابت بین شرکت کنندگان بسیار سالم برگزار شد و با توجه به اینکه ما در دبیرخانه جشنواره نسبت به دریافت متون سخنرانی اهتمام ورزیدیم و از قبل داور متن داشتیم متن‌ها از قبل تصحیح شده بود و مشاوره های زیاد در خصوص ارتقا فن بیان و اصول سخنوری باعث شده بود شرکت کنندگان با آمادگی کامل در صحنه اجراء حضور پیدا کنند.

رییس یازدهمین جشنواره ملی سعدی ادامه داد: رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته نزدیک تر و رقابت‌ها سنگین تر شده بود و این امر باعث شده بود داوران با دقت نظر بیشتری نظاره گر باشند تا خدای ناکرده حقی از کسی تضییع نشود. پدیده مجریان سال (خانم سامیه مرادی ) از فراگیران و هنرآموزان مدرسه سخن بودند که بسیار خوش درخشیدند و بعد از موفقیت در سطح جشنواره جوان به بخش بزرگسالان راه پیدا کردند و مجددا خوش درخشیدند و این یک نمونه از موفقیت شایان در جشنواره سعدی بود که جوانان این مرز و بوم می توانند با تلاش و تمرین به مدارج عالی فن بیان و سخنوری دست یابند. ما از این نمونه ها در مدرسه سخن بسیار داشتیم که به همین یک مورد اکتفا می کنم.

علومی یزدی ترقی و پیشرفت این دوره از جشنواره ملی سعدی را بیان نمود و اظهار داشت: رشد و ترقی قابل توجهی از خردسالان تا بزرگسالان در یازدهمین جشنواره ملی سعدی بین شرکت کنندگان شاهد بودیم . وزن بودن ، شوق آموختن ، شور زندگی ، درک هستی ، تدبیر کار و بالاخره سپیدی کمال از اهداف شاخص جشنواره ملی سعدی است که شکر خدا بدان دست یافتیم.

سید کمال هاشم زاده، مجری خوش بیان صدا و سیما و از داوران این جشنواره به حضور گسترده جوانان علاقه مند به عرصه سخن اشاره کرد و گفت: چهره‌های جوان خیلی زیادی حضور پیدا کرده بودند که این جوان‌ها در آینده می‌توانند با اجرای درست پدیده باشند همچنین شاهد صداهای خوبی در یازدهمین جشنواره ملی سعدی شاهد بودیم . گرچه برخی صداها شباهت به هم داشت اما به نظر می‌رسد نسل آینده ما نیازمند پرورش صداها است.

وی ادامه داد: فراوانی حضور شرکت کنندگان از نقاط مختلف کشور در یازدهمین جشنواره ملی سعدی شایسته توجه بود.
هاشم زاده پرداختن به موضوعات روز را هوشمندی و نقطه وسیع دایره ذهنی شرکت کنندگان دانست و با بیان این مطلب افزود: در این جشنواره موضوعات خوبی را شاهد بودیم از جمله توجه به آسیب‌های اجتماعی، صنعت هوانوردی که این به نظر می‌رسد دایره نگاه شرکت کنندگان دایره وسیعی است و برخی از شرکت کنندگان به صورت خودجوش به موضوع کرونا و موضوع تکریم از شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته بودند وبه هر حال انتظارات ما در این جشنواره بالاتر رفته بود و تا حدی هم این انتظارات توسط شرکت کنندگان برآورده شد.

این مجری توانمند کشورمان به نقد و آسیب شناسی این جشنواره اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب‌هایی که پیش روی شرکت کنندگان است فقدان توجه موثر و مهم نسبت به دایره ادبیات روزگار ما است و به نظر می‌رسد این بین مجریان صحنه ای جایش خالی است.

وی در ادامه افزود: دایره مطالعات منسجم هم مورد غفلت مجریان صحنه ای بوده است به هر حال رخداد ماندگار روی صحنه محصول یک فرصت مطالعاتی پیش از حضور در صحنه است و اینکه مجری یک متنی را حفظ شده را روی صحنه اجراء کند معمولی ترین اجرای صحنه است.




وبگردی