آفتاب

امکان تقلب و کلاهبرداری با استفاده از فناوری بلاک چین از بین می رود



عضو کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تاکید کرد: فناوری بلاک‌چین به دلیل ایمنی فوق العاده و غیر قابل هک بودن می‌تواند در تمام حوزه ها به کار گرفته شود و با این کار امکان تقلب و کلاهبرداری از بین خواهد رفت.

علی پاک باخته گان زنجانی درگفت و گو با خبرنگار آفتاب، با بیان این مطلب اظهار کرد: از فناوری بلاک چین می‌توان در مواردی از قبیل پزشکی و سلامت عمومی، ثبت اسناد و دارایی، صنایع غذایی و انتخابات بهره برد و مهم تر از همه  بانکداری است که این فناوری می تواند این صنعت را متحول کند.
وی ادامه داد: فناوری بلاکچین در صنعت بانکداری مزایایی دارد که کاهش هزینه‌های سازمانی، افزایش امنیت، جلوگیری از پولشویی و بهینه‌سازی تعاملات مالی بین‌المللی مهم‌ترین آنهاست.
پاک باخته گان زنجانی با بیان اینکه در تمام حوزه هایی که فناوری بلاکچین استفاده می شودامکان تقلب به صفر می رسد گفت: با تمام این توضیحات به ضرورت پیاده سازی این فناوری و فرهنگ سازی استفاده از آن‌پی می بریم.
رئیس هیات مدیره خانه بلاکچین ایران در عین حال بیان کرد: بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انقلاب صنعتی چهارم توسط بلاکچین قابل اجراست و می‌تواند نحوه تبادل ارزش و دموکراسی اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد. پس بسیار جسورانه در حال هزینه‌کردن هستند تا بتوانند شرکت‌های فناورانه نسل بعدی را پیدا و اقتصادشان را متحول کنند.
رئیس کمیسیون رمز ارزو بلاکچین سازمان نظام‌صنفی رایانه ای استان البرز با تاکید بر اینکه در این مقطع زمانی به درآمدهای ارزی نیاز داریم گفت:  در شرایط تحریم، صنعت ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال ضمن ارزآوری می‌تواند در تسهیل تجارت بین المللی کمک کند. بازرگانان می‌توانند با استفاده از رمزارزهای تولید شده نسبت به واردات کالا اقدام کنند و مشکلات تحریم بانکی برای پرداخت هزینه‌ها را دور بزنند.
وی در عین‌حال تاکید کرد: بحث عدم خروج ارز نیز از دیگرمواردی است که با استفاده از این فناوری  می توان به آن دست یافت و مانع از خروج‌ارز شد.
پاک باخته گان زنجانی یادآور شد: مهم‌ترین ویژگی این فناوری تمرکززدایی آن است که با ذخیره داده‌ها در سراسر شبکه بلاکچین، خطراتی را که با ذخیره داده‌ها به‌طور مرکزی به وجود می آید، حذف می‌کند.
به گفته رئیس هیات مدیره خانه بلاک چین ایران،  فرا فناوری بلاک چین بسیار برای کشور درآمدزاست و مسئولان، بعد از آموزش و آگاهی سازی می توانند در بستر قانونگذاری اقدام کنند.
وی ادامه داد: هر چند در کشورمان قوانینی برای مدیریت ماینرها و استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال نهایی شد اما امروز با فرافكنى هاى لايه هاى زيرين دولت امروز مشكلات زيادى را براى استخراج كنندگان بيتكوين شاهد هستيم كه عليرغم سرمايه گذاريهاى چندهزار ميلياردى اين عزيزان با چالشهاى جدى روبرو هستند
امروز كه ميتوان صنعتگران اين حوزه را حمايت كرد و سرمايه گذاران خارجى را نيز به ايران دعوت كرد اما باز هم با تفكرات غلط و بدون آگاهى شاهد مسدود كردن راههاى سود براى مردم هستيم
بنظر من دولتمردان بايد به گونه اى به اين صنعت نگاه كنند كه گويى فرصت چاپ دلار براى ما ايجاد شده و ميتوانيم براحتى برق و گاز را به دلار تبديل كنيم اما افسوس و صدحيف كه گوشى براى شنيدن و اراده اى براى انجام كارهاى بزرگ وجود ندارد .
همچنين  برای خرید و فروش و صرافی‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند قوانین دقیقی وجود ندارد و همین امر، باعث شده نگرانی‌هایی درباره احتمال کلاهبرداری و از بین رفتن سرمایه مردم به وجود بیاید.
وی تاکید کرد: بخش خصوصی فعال در این‌حوزه باید به این نکته توجه کند که ممکن است سیاست‌گذار به دلیل تعجیل یا عدم شناخت در این حوزه به شیوه نادرستی تصمیم‌گیری کند ولی بخش خصوصی باید تلاش خود را برای شناساندن بسترهای این صنعت انجام دهد.
عضو کمیسیون رمز ارزو بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اظهار کرد: كشور ما در سالهای اخیر در حوزه تجارت الکترونیکی روند رو به رشدی را تجربه کرده بود اما سهم درآمد ایران از تجارت الکترونیکی در منطقه و در بین کشورهای همسایه هم چنان کم است؛ بحث رمز ارزها و فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال یکی از راههای رسیدن به اقتصادی دیجیتالی است و با توجه به اینکه از عمر رمزارزها در اقتصاد جهان سال‌هایی نسبتا طولانی گذشته اما در ایران ، این موضوع همچنان با چالش ها و محدودیت هایی روبرو است و می توان گفت قوانین لازم برای اداره این ارزها وجود ندارد .




وبگردی