آفتاب

گفتگو با بازیگر نمایش مجهول



با سرکار خانم عسکری یکی از بازیگران فعال و پرتلاش نمایش مجهول گفتگوی کوتاهی داریم درباره نقش کاملا متفاوت ایشان در این کار پر تحرک و نفس گیر.

نویسنده و‌ کارگردان:
 سیروس کهوری نژاد و کاری از گروه هنری رمز آبان۱۴۰۰
 از بچه های زحمتکش تاتر. و شرایط سخت کرونایی! آخرین تمرین این گروه و جنب و جوش فوق العاده روی صحنه. با سرکار خانم عسکری  یکی از بازیگران فعال و پرتلاش نمایش مجهول گفتگوی کوتاهی داریم درباره نقش کاملا متفاوت ایشان در این کار پر تحرک و نفس گیر.

خانم عسکری می بینم که تلاش زیادی روی صحنه دارید در باره این نمایش بگید؟ 

ممنون از شما، همانطور که می بینید این کار تحرک زیادی داره، نقش ها فعال و پر انرژی هستن و واقعا نفس گیره.
 این کار توی چه سبک و سیاقی نوشته شده؟

این یه اثر حماسی یه که با آیین های جنوبی مزین و رنگ و بوی خاصی گرفته. در واقع یه کار حماسی آیینی و ملی یه و وجه تمایز اون استفاده از ماسکه. هویت بازیگران با ماسک تعیین میشه.   

خیلی جالبه و شما چگونه با این کار آشنا شدید؟
عسکری :  خوب، کارگردان نمایشنامه رو به بنده دادند و مطالعه کردم از فضای نمایش و قصه خوشم اومد و احساس کردم میتونم به نقش نزدیک بشم.  
قبلا هم در این ژانر بازی داشتید؟
عسکری: نه، البته نقش تاریخی داشتم اما در این سبک نقشی نداشتم. عمدتا در ژانر جنگ و دفاع مقدس کار کرده ام واین تجربه برایم خیلی مفید بود هم کار کردن با یک کارگردان حرفه ای و کار بلد و هم وارد شدن در نقشی کاملا متفاوت.

ممکنه احساست رو درباره این نقش و نمایش های آیینی بفرمایید؟

احساس خیلی خوبی دارم. هم فضای کار متفاوته و هم نقش. به نظر من هر بازیگر ایرانی لازمه و باید بخشی از وقتش رو به نمایش های آیینی و حماسی اختصاص بده. پرداختن به آیین ها، جشن ها و سوگ ها به نوعی زنده کردن فرهنگ و آیین های مثبت و ارزشمند سرزمین کهن مان است. به خصوص اینکه با حکایت ها، قصه ها و اسطوره های بزرگ همراه باشه. تاثیرات زیادی هم روی خود بازیگر داره. 

از کی اجرا خواهید داشت و‌ کجا؟

ما انشاالله از ۲۳ آبان ماه ساعت۶:۴۵دقیقه در سالن شماره یک مهرگان اجرا خواهیم رفت.
           
ممنون که در این گفتگو شرکت کردید.

علیرضانیاکان


گالری تصاویر


وبگردی