آفتاب

سوغات های بلغارستان

سوغات های بلغارستان

بلغارستان کشوری مدرن است که با گذشت سالیان زیاد توانسته فرهنگ و آداب و رسوم خود را حفظ کند.

زمانی که در خیابان ها قدم می زنید از بافت شهری و معماری آن متوجه این مطلب خواهید شد. ممکن است در گشت و گذار تان در شهر با اجناس عجیب و غریب مواجه شوید. 


شرنا سول (مخلوطی از چندین ادویه)
شرنا سول یکی از ادویه های محبوب در کشور بلغارستان است که در بیشتر غذاها از آن استفاده می شود و می توان گفت در همه ی خانه ها وجود دارد.
برای خرید این ادویه کافی است به مناطق توریستی بروید و با بسته بندی های مناسب انها را تهیه کنید.






ماسک کوکر
کوکری یک مراسم زمستانی در بلغارستان است که از دوازده دی ماه تا یازدهم اسفند  در سراسر بلغارستان برگزار می شود. در این بازه‌ی زمانی، صدای هزاران زنگوله‌‌ی بزرگ در سراسر کشور شنیده می‌شود.هر کس که در این مراسم شرکت می‌کند، باید لباس‌های ترسناک و هیولا مانند بپوشد تا باعث ترسیدن روح‌های پلید و شرور و رسیدن بهار شود.مردم معمولا ماسک‌های خودشان را درست می‌کنند یا از ماسک‌های پدران و اجدادشان استفاده می‌کنند اما شما می‌توانید این ماسک‌ها را از مغازه‌هایی که سوغاتی می‌فروشند تهیه کنید.




 
روغن گل رز
بلغارستان یکی از کشور هایی است که بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین پرورش دهنده و صادرکننده‌ی روغن گل رز است. اگر در ماه ژوئن (خرداد) به این کشور سفر کردید، فستیوال گل  رز را از دست ندهید.از لوازم آرایش گرفته تا مربای گل رز همه در بلغارستان وجود دارد.





جایووش
جایووش نوعی  قابلمه‌ی گلی کوچک است که در بلغارستان از آن برای پختن غذا در فر و کوره استفاده می‌شود.  موادغذایی اعم از گوشت و پنیر و سبزیجات و غیره را به صورت خام در این قابلمه  می‌ریزند و در کوره یا فر آن را می پزند..
این قابلمه های گلی در مغازه های مغازه‌های سوغاتی و فروشگاه‌هایی که لوازم آشپزخانه می‌فروشند بخرید.



چاشکوپک
چاشکوپک در فارسی به معنای فلفل پز می باشد.تقریبا می توان گفت در بلغارستان هر خانواده ای این وسیله را دارد.مردم بلغارستان در آن فلفل می پزند و در زمستان آن را مصرف می کنند.
 





آژانس هواپیمایی قصر شیرین مجری مستقیم تور بلغارستان
کد N1736538

وبگردی