آفتاب

سفری به یادماندنی به روسیه با فرداد

سفری به یادماندنی به روسیه با فرداد

روسیه با نام رسمی فدراسیون روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد.

از سوارکار برنزی تا فلای بورد
برخی از جاذبه های گردشگری مسکو کلیسای جامع سنت باسیل ، میدان سرخ، کیلومتر صفر، کاخ کرملین و میدان مانژ می باشند .
سنت پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیا است که از گنجینه های تمدن بشری محسوب می شود و به ونیز شمالی معروف است.
سنت پترزبورگ به معنای شهر پتر مقدس است و پتر مقدس یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح بود که حامی این شهر زیبا پنداشته می شود.

برخی از جاذبه های گردشگری  سنت پترزبورگ 
 
 قلعه پتروپاول : پطر دستور داد تا این قلعه را در جزیره زاپاچی احداث کنند. برای اینکه قلعه به مرور زمان زیر آب نرود دستور داد تا جزیره را ۵ متر بالاتر از سطح آب بکشند.دیوار های قلعه مماس با آب و ۶ ضلعی ساخته شد تا دشمن به راحتی نتواند در ان نفوذ کند  .۱۶ سال بعد از تاسیس شهر این قلعه ساخته شد و در جریان جنگ بین روسیه و سوئد نقش اساسی را ایفا کرد.
از آنجایی که این کلیسا آرامگاه بیشتر پادشاهان روسیه است دارای اهمیت زیادی میباشد.
از جمله ساختمانهای مهم دیگر قلعه ضرابخانه روسیه است که از قدیم تا بحال مسوول ضرب اسکناس و سکه در روسیه است.همچنین زندان قلعه هم از آن جهت که افراد مشهوری را چون :پسر پطر٬داستایوفسکی نویسنده معروف روسی٬برادر بزرگ لنین و ماکسیم گورکی نویسنده انقلابی را در خود جای داده بوده از شهرت بسزایی برخورداراست.شهرتی در حد زندان باستیل فرانسه!
ساعت ۱۲ هر روز توپهای قلعه شروع به آتش میکنند کلیسا به سبک باروک روسی ساخته شده.در این سبک دیوارها با گچ ساخته میشوند و روی آنها با ورقه های نازک طلا پوشیده شده و با آینه کاریهای فراوان تریین میشود
 
خوشبختانه شما در این کلیسا شانس عکس گرفتن داریدو هیچ ممنوعیتی وجود ندارد!

 
موزه ارمیتاژ: واقع در سن پترزبورگ روسیه، با ۳ میلیون اثر هنری یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان و از قدیمی‌ترین گالری‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است.
لغت ارمیتاژ که ریشه فرانسوی دارد به معنای جای خلوت است. این موزه بزرگترین موزه جهان است که افتخار ملی روسیه به شمار می‌رود و نشانه هنر معماری و فرهنگ روسیه است.
این موزه دارای مجموعه ای از آثار هنری تراز اول دنیا و هم چنین کاخ‌های زیبا و اتاق‌های مجلل است که در زمان‌های مختلف توسط معماران معروف دنیا طراحی شده است. 
مجموعه عظیم آرمیتاژ در شش بنا به نمایش گذاشته شده‌ است. بنای اصلی کاخ زمستانی نام دارد و در گذشته محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بوده ‌است
 
 
کلیسای جامع اسحاق: این کلیسا به سبک کلاسیک روسی ساخته شده است و گنبد طلایی رنگ آن از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است.
این کلیسا به نام اسحاق مقدس نام گذاری شده. این کلیسا در سال 1710 احداث شد و پس از 4 بار تجدید بنا ساختمان فعلی آن طی سال های 1818 تا1858 توسط مانفران احداث گردید.
 
 سوارکار برنزی: سوار کار برنز مجسمه ای از پترکبیر در سنت پترزبورگ است که هر روزه تعداد زیادی از گردشگران تور روسیه به بازدید مجسمه این اسب سوار می روند. تندیس در سال های1768تا1782به دستور کاترین کبیر توسط مجسمه ساز فرانسوی اتین موریس فالکونه ساخته شد و عنوان مجسمه از شعری به همین نام از الکساندر پوشکین که از آثار مهم ادبی روسیه به شمار می آید گرفته شده است. این مجسمه یکی از نماد های شهر سنت پترزبورگ و یکی از جاذبه های گردشگری تور روسیه به حساب می آید.


بلغارستان
بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست. پایتخت این کشور شهر صوفیه است. دیدنی ترین شهر بلغارستان، وارنا می باشد وارنا پس از سوفیا و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است.این شهر بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان بشمار می‌رود.
سرزمین ماسه های طلایی :در مجاورت یک پارک ملی با همین نام میباشد مشهورترین ساحل شهر توریستی وارنا می باشد شهرت این سواحل به دلیل ماسه های کوارتز طلایی کمیاب، درختان کهنسال، باغ های زیبا و بازارهای روباز متنوع می باشد. مقامات وارنا تصمیم دارند که این شهر را به عنوان یک مقصد گردشگری خانوادگی و سبز معرفی کنند.
سواحل ماسه ای به دلیل آب و هوای خوب، چشم انداز زیبا و قیمت های مناسب مشهورترین و پر طرفدارترین منطقه توریستی وارنا می باشد که هر ساله گردشگران زیادی از روسیه، اروپا و خلیج فارس را به خود جذب می کند



وجود امکانات مدرن تفریحی، هتلهای لوکس و منحصر به فرد در قلب جنگل و کنار ساحل تابلوی بی نظیری از یک منطقه توریستی بوجود آورده و هر فردی در هر سنی از کودکان تا سالخوردگان می توانند از یک سفر خاطره انگیز و عالی برخوردار شوند .
 
گرجستان
گُرجِستان  کشوری است در منطقه قفقاز اوراسیا.  پایتخت و بزرگترین شهر آن تفلیس است.
تفلیس در جنوب شرق اروپا قرار گرفته است، موقعیت مکانی تفلیس یعنی قرار گیری در مسیر شرق و غرب، این شهر را نقطه اتصال امپراتوری‌های رقیب گوناگون قرار می‌داده است و امروزه موقعیت آن را به عنوان یک مسیر مهم برای انرژی جهان و پروژه‌های بازرگانی و مسیر اتصال دو قاره اروپا با آسیا را تضمین می‌کند.
باتومی شهری بندری بر کرانه دریای سیاه و در کشور گرجستان است. این شهر در محل بندرگاه قدیمی رومی باتوس، که احداث آن را به آدریانوس نسبت می‌دهند، بنا شد. از جمله جذابیت های این شهر، سازه های مدرن، آب و هوای معتدل و دلپذیر و امکانات ساحلی چشمگیر است. فلای بورد یکی از تفریحات جدید آبی در دنیاست که می توانید در باتومی آن را امتحان کنید.


در این تفریح روی سطحی ایستاده و با استفاده از شلنگ مرتبطی به واترکرافت و قایق هدایت می شوید و در هوا به حرکت در خواهید آمد. ورزش مهیج فلای بورد را تنها در تابستان ها می توانید در باتومی تجربه کنید. خوب است بدانید که مسئولین و کارکنان فلای بورد به سه زبان انگلیسی، روسی و گرجی تسلط دارند.
امروزه می توان این شهر را یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهر های قفقاز نامید. این شهر با برنامه های بسیار دقیق دولت گرجستان توانسته است به سطح بسیار قابل قبولی از توریست پذیری و شهرت در بین گردشگران منطقه دست یابد

 
کد N1726078

وبگردی