آفتاب

سایت گردشگری lonelyplanet.com ، فرصتی برای پیدا کردن همسفر

سایت گردشگری lonelyplanet.com ، فرصتی برای پیدا کردن همسفر

سایت LonelyPlanet.com مربوط به انتشاراتی به همین نام در استرالیا است و از فعال ترین سایت های گردشگری در اینترنت به شمار می رود که مخاطبان زیادی دارد.

سایت LonelyPlanet.com مربوط به انتشاراتی به همین نام در استرالیا است و  از فعال ترین سایت های گردشگری در اینترنت به شمار می رود که مخاطبان زیادی دارد. این سایت فعال گردشگری مجازی، فرصتی برای پیدا کردن هم سفر (travel companion) و حتی بستری برای تبادل نظر درباره مقصد های گردشگری در سراسر جهان بوده که کاربران را در طی مسیر گردشگری خود، راهنمایی می کند. اگر قصد سفر به یکی از نقاط کره زمین را دارید، لونلی پلنت برای شما یک Tourist Guide واقعی است!
سایت لونلی پلنت که بزرگ ترین ناشر کتاب های آموزش گردشگری و معرفی مکان های گردشگری در سراسر دنیاست، یکی از فعال ترین پرتال های گردشگری این روزها تلقی می شود. سایت لونلی پلنت بر خلاف سایت تریپ ادوایزر، نسخه مکتوب هم دارد و بسیاری از گردشگران در دنیا، هم از نسخه دیجیتالی و هم از کتاب های لونلی پلنت برای آشنایی با مقصد های گوناگون گردشگری در هزاران شهر دنیا استفاده می کنند.

ناگفته پیداست که دامنه پر طرفدار lonelyplanet.com در واقع یک سایت انتشار دهنده کتب گردشگری نیست. از طریق خدمات رایگان این سایت، می توانید همسفر در هر نقطه از دنیا پیدا کنید، می توانید برنامه سفر خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و ایده دریافت کنید، می توانید با بهترین مراکز گردشگری و اقامتی و سیاحتی شهر مقصد آشنا شوید و خیلی خدمات دیگری که این سایت خلاق دنیای گردشگری مجازی ارائه می کند.

تاریخچه لونلی پلنت ۴۰ ساله

چند سال پیش بود که BBC با دریافت مبلغ ۷۴ میلیون دلار، شرکت Lonely Planet را به براد کلی، از فعالان رسانه ای واگذار کرد. شاید این واگذاری، اکنون که نیمی از دهه دوم قرن بیست و یکم را می گذارنیم، چندین برابر قیمت واگذاری، ارزش بازاری داشته باشد. قطعا لونلی پلنت در سال ۲۰۱۶ میلادی، ده ها برابر قیمت واگذاری ارزش دارد و شاید بی بی سی از این کم فروشی، ناراضی باشد! شرکتی که در اوایل دهه هفتاد در ملبون استرالیا ثبت شد، این روز ها یکی از مجموعه های موثر در عرصه گردشگری جهان به شمار می رود.

لونلی پلنت، انتشاراتی بود که مجموعه های مکتوب رنگی و راهنمای جالبی را به نام Let’s Go در اختیار مخاطبان و علاقمندان گردشگری در سراسر جهان قرار می داد. آمار ها در سال ۲۰۱۴ میلادی نشان داد که بیش از ۱۱۰ میلیون نسخه از کتاب های لونلی پلنت در دنیا به فروش رسید و بیش از ۱۰ میلیون بار اپ های این شرکت بر روی گوشی های هوشمند موبایل کاربران نصب شده است.

اکنون بسیاری از کاربران و گردشگران در دنیا، از نرم افزار لونلی پلنت و اپ و کتاب های آن برای سفر به نقاط مختلف دنیا استفاده می کنند. مصرف کنندگان بارها اعلام کرده اند که کتاب های لونلی پلنت خیلی کاربردی و بر اساس نیازهای مسافرانی که برای نخستین بار به شهر های مختلف دنیا سفر می کنند، تهیه شده است. .

انجمن های اینترنتی لونلی پلنت

یکی از جذاب ترین و پرکاربرد ترین بخش های این پرتال را می توان قسمت forum دانست که مخاطبان زیادی دارد. در طول روز، هزاران کاربر از سراسر دنیا، برنامه های گردشگری حال و آینده خود را مطرح می کنند تا اگر کسی پیشنهادی دارد برای گردش آن ها، ارائه کند. دریافت پیشنهادات جهت بازدید از مکان هایی که یک کاربر علاقمند است در طی یک بازه زمانی بازدید کند، می تواند اثربخشی سفر را افزایش دهد. هم چنین از طریق این انجمن ها، کاربران می توانند هم سفر پیدا کنند که یکی از جذاب ترین بخش های این پرتال به شمار می رود.

هر کشوری در دنیا، دارای یک انجمن اینترنتی در این پرتال است که با مراجعه به آن، می توان از مشاوره های گردشگری افرادی که به این کشور سفر کرده اند یا در ان کشور به امر مشاوره گردشگری فعالیت دارند، دسترسی یافت.

البته لازم به ذکر است که به هر حال، سایت لونلی پلنت، سایت دوست یابی نیست. به این موضوع توجه کنید که عدم رعایت حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات سایت، می تواند پروفایل فرد را توسط دیگران REPORT‌ کرده و تعدد این گزارش ها، سبب BLOCK شدن حساب کاربری فرد خاطی خواهد شد.

استفاده از لونلی پلنت

برای استفاده از سایت می بایست به نشانی http://auth.lonelyplanet.com/users/sign_in رفته و ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری در فیس بوک، گوگل پلاس و توییتر هم دارند می توانند از این فرصت استفاده کرده و در لونلی پلنت عضویت پیدا کنید. عضویت در پرتال رایگان است و در صورت عضویت می توانید از خدمات گسترده انجمن های اینترنتی آن استفاده کنید.

یکی از خدماتی که سایت ارائه می کند، امکان خرید محصولات و خدمات مربوط به حوزه گردشگری است. این بخش در نشانی اینترنتی به آدرس http://shop.lonelyplanet.com معرفی شد.

بیش از ۵۰۰ موضوع گردشگری که ۱۹۵ کشور دنیا را پوشش می دهد در این فروشگاه در دسترس است. اگر عاشق کتاب های الکترونیک هستید، به بخش http://shop.lonelyplanet.com/ebooks مراجعه کنید که صد ها ای بوک جالب برای سفر به نقاط مختلف زمین برای شما فراهم شده است.

به هر حال، همه مناطق کره زمین از آفریقا تا آمریکا ، دارای بخش اختصاصی در سایت لونلی پلنت است و مخاطبان می توانند با مراجعه به این قسمت ها، اطلاعات گسترده ای را درباره مقصدهای گردشگری این مناطق دریافت کنند.

استفاده از خدمات لونلی پلنت با PAYMENT24.ir

سایت لونلی پلنت از جمله مجموعه هایی در عرصه گردشگری است که استفاده از خدمات و محصولات پولی آن می تواند خیلی وقت ها به نفع گردشگران حرفه ای باشد. بنابراین از خدمات پرداخت الکترونیک سایت Payment24.ir جهت استفاده از خدمات سایت می توانید بهره بگیرید.

توصیه می شود که از ویزا تراول ایزی یا خدمات مستر کارت و ویزا کارت سایت Payment24 جهت خرید محصولات و خدمات خود در سایت لونلی پلنت استفاده کنید .برای این کار به بخش صدور کارت های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت در سایت پیمنت24 رفته و درخواست خود را ارائه کنید.

پاسخ گویی آنلاین مشاوران Payment24 به صورت ۲۴ ساعته آماده مشاوره به کاربران عزیز است.
کد N1399233

وبگردی