آفتاب

تور استانبول را از بازار بزرگ آغاز کنید!

تور استانبول را از بازار بزرگ آغاز کنید!

استانبول مرکز جهانی ارزش های بزرگ گذشته وحال، پذیرای آسیا از یک سو و اروپا از سوی دیگراست.

استانبول مرکز جهانی ارزش های بزرگ گذشته وحال ، پذیرای آسیا از یک سو و اروپا از سوی دیگراست.



استانبول، با شبه جزیره تاریخی ، زیبایی های دیدنی و تاریخی آن ، شهری منحصر به فرد که پایتخت بسیاری از تمدن ها از گذشته تا امروز بوده است و امروز نیز خانه ساکنانی از سراسر جهان است. استانبول  با ریشه ، با سابقه ای ۳۰۰ هزار ساله ، به منزله موزاییکی از تمدن ها و فرهنگ های گوناگون است.



می توان در پشت هر درب و یا در اطراف هر گوشه ای از استانبول با میراث و آثار تاریخی هزاران ساله آن روبرو شد. اگربا توری دور استانبول بروید و یا به بازدید از هر یک از ۳۹ بخش آن بپردازید ، در هر لحظه با شگفتی های مختلف تاریخی و طبیعی آن روبرو خواهید شد.



می توانید تور استانبول خود را از بازار بزرگ آغاز کنید که شما را با محیط روشن و دلپذیر خود مسحور می کند، در حالی که احساس آرامش و امنیت، شما را در مسجد ایا صوفیه محکم در بغل می گیرد. تور مروارید تنگه بسفر، اورتاکوی ، لذت تماشای امتداد ساحل آبی عمیق را در اختیارتان می گذارید.



با وجود دریای سیاه در شمال، دریای مرمره در جنوب و تنگه استانبول که با شکوه تمام خود از میان شهرمی گذرد، اوقاتی فوق العاده را در استانبول تجربه کرده و شاهد ترکیبی منحصر به فرد از آب و هوای مدیترانه ای و استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. استانبول , این کلان شهر بی نظیر  به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی , استانبول سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود.







وضعیت آب و هوایی شهر استانبول



شهر استانبول دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد بارانی و برفی است. به طور متوسط بیشترین درجه حرارت در شهر استانبول , در طول ماه های تابستان از 28 درجه شروع میشود و گرمترین ماه آن 23/2 درجه و سردترین ماه که 5/4 درجه است. همچنین بالاترین درجه ثبت شده 40/5 میباشد. به طور کلی استانبول تا حدودی بادخیز است و تابستان های آن خشکترین فصل محسوب میشود هر چند تابستان ها بارش وجود دارد.




حمل و نقل عمومی شهر استانبول



استانبول دارای دو فرودگاه بین المللی میباشد . بزرگترین فرودگاه استانبول به فرودگاه بین المللی آتاتورک معروف است که واقع در 24 کیلومتری شهر میباشد. فرودگاه جدیدی نیز به نام فرودگاه سابیها جوکین در 20 کیلومتری شرقی بنا شده است. حمل و نقل عمومی داخل شهر توسط تاکسی های زرد رنگ انجام میگیرد که محاسبه ی نرخ آن ها با تاکسی نیز انجام میشود. با این وجود کرایه نسبتا گران به حساب می آید .تاکسی های ون به نام "دل موش" هستند که ظرفیت آن ها 10 نفر و کرایه ی آن در حدود 1 دلار (1/5) لیر می باشد و مقصد آن نیز به خواسته مسافر است. مینی بوس های فعال استانبول دارای 15 نفر ظرفیت هستند و در مسیرهای مشخصی حرکت می کنند هزینه ی تعیین شده برای این نوع وسیله نقلیه نیز( 1/5 لیر) معادل 1 دلار می باشد.همچنین امکان استفاده از اتوبوس ها در سراسر شهر استانبول فراهم است که کرایه آن را می توان به صورت نقدی، الکترونی و کرایه ی همه ی آن ها 1 دلار(1/5لیر) می باشد.







مراکز خرید استانبول



شما می توانید بزرگ ترین و جذاب ترین مراکز خرید ترکیه را در استانبول پیدا کنید که بیشتر آنها بسیار نزدیک به منطقه تکسیم هستند در نتیجه به راحتی با تاکسی , اتوبوس و مترو می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.به طور کلی این مراکز از 10 صبح تا 10 شب باز هستند.




مرکز خرید آک مرکز استانبول :



مرکز خرید آک مرکز جایزه بهترین طراحی داخلی با جوایز املاک تجاری اروپا ,را دریافت کرده است.آک مرکز در منطقه «اتیلر Etiler » واقع شده و بسیار نزدیک به منطقه تجارتی لونت و مسلک است.این مرکز شامل 4 طبقه با حدود 250 فروشگاه است که خدمات حمل و نقل رایگان به هتل ها و منطقه های نزدیک توجه گردشگران و مردم آن ناحیه را به خود جلب کرده است.




مرکز خرید ایستینی پارک استانبول :



این مرکز در منطقه ایستینی واقع شده , و طراحی منحصر به فردی دارد.این مرکز دارای دو بخش سرباز و سرپوشیده با سقف شیشه ای بسیار زیبا و بخش هایی مثل پارک سبز مرکزی , بخش مد ,شهربازی ,پیست ورزش و کلوب های تفریحی و 12 سالن سینمایی با امکان پخش فیلم های سه بعدی می باشد.این مکان با الهام از معماری تاریخی ترکیه ساخته شده است.



مرکز خرید کنیون استانبول



این مرکزخرید چهارطبقه واقع درمنطقه تجارتی لنوت شامل 160 فروشگاه با برندهای برتر دنیا می باشد و دارای رستوران های خوش خوراک, کافه ها ,مراکز سلامتی و ورزشی و سالن های سینما می باشد.کنیون در سال 2006 جایزه معماری برتر سال را دریافت کرده است.




مرکز خرید گالری استانبول



از مراکز خرید اولیه در استانبول می باشد که در جاده ساحلی واقع است.برای ساخت این مکان از مراکر خرید ,هوستون ,تگزاس در ایالات متحده الهام گرفته شده است این مرکز دارای بخش هایی از جمله رستوران ها, سالن های سینما ,سالن بولینگ و پیست یخی اسکیت و غیره می باشد .




مرکز خرید سیتی استانبول



اگر شما از مرکز مد و خرید به تنهایی لذت می برید این مرکز خرید برای شما بسیار مناسب می باشد.مرکز خرید سیتی استانبول بسیار به تکسیم نزدیک است و آمیزه ای از بافت های تاریخی استانبول و ترکیه در این مرکز یافت می شود. و دارای فروشگاه های گوناگون ,رستوران ها ,کافه ها ,خدمات 24 ساعته و پارکینگ شش طبقه می باشد

کد N992451

وبگردی