آفتاب

جوایز و نشان‌های بی‌پشتوانه علمی ، تیری بر پیکره اقتصاد ایران

جوایز و نشان‌های بی‌پشتوانه علمی ، تیری بر پیکره اقتصاد ایران

دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی استراتژی برند اذعان داشت که امروز بیش از هر زمان دیگری بایستی به نگرشها و روشهای علمی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی از جمله در مقوله برند توجه داشته باشیم.

این یک حقیقت است که هر حرکت تبلیغاتی، بدون پشتوانه علمی نه تنها به نام سازمان و شرکت آسیب می زند بلکه اقتصاد کشور و برند ملی را هدف قرار می دهد. عدم شناخت دقیق موضوع برند باعث می‌شود که بعضی شرکتها تمایل به اینگونه تبلیغات پیدا کنند و تجربیات و تحقیقات نشان می دهد که این اعمال به ظاهر تبلیغاتی، تنها صرف هزینه است و راه به جایی ندارد. وی در خصوص برندسازی اعلام کرد برند یک شرکت، باید در دل مشتریان، مصرف کنندگان و مخاطبان آن شکل گیرد و تنها با ادعا، هیچ سازمانی برند نمی‌شود. دکتر محمد آزادی توضیح دادکه توجه به مسائلی همچون مسئولیت اجتماعی و اخلاق برند می‌تواند شرکتها را در این راه موفق سازد و برند واقعی نتیجه رضایت مشتریان، وفاداری و عشق به برند است.
دکتر محمد آزادی همچنین تاکید کرد که ضرورت برگزاری اولین کنفرانس بین المللی استراتژی برند با دو اصل علمی بودن و مشارکت حداکثری سازمانهای حاکمیتی، دولتی و خصوصی، تاکید بر این مقوله است که تمام صنایع بایستی در این راه تلاش کنند و این مهم تنها با همت چند شرکت یا سازمان انجام نمی‌شود. راه توسعه اقتصادی در مسئولیت پذیری شرکتها در جهت ایجاد و خلق برندهایی ملی است که قابلیت صادرات به تمامی دنیا را داشته باشند و در نهایت تبدیل به برندهایی جهانی با مبدائیت کشورمان ایران شوند و این مقوله همراستا با موضوع جهاد اقتصادی است.
وی متذکر شد که اولین فاز هر حرکتی در مقوله برند، تحقیق و شناخت برند است و از سازمانها خواست با شناخت جایگاه خود در حوزه برند، اقدامات بعدی را بر آن اساس تعریف کنند. لازم است سازمانها برای این حرکت در ساختارهای بازاریابی خود، بخشی به عنوان مدیریت برند تعریف کنند و این کار را حتی با حضور یک کارشناس برند در سازمان خویش شروع کنند.
دکتر آزادی نقطه آغاز حرکت ملی جهت برندسازی ملی و جهانی را آموزش و پرورش و مدارس کشور و برای کودکان اعلام کرد و گفت که کشورهایی توانستند در مسیر صحیح توسعه حرکت کنند که برند ملی را در ابتدا برای کودکان خود در مدارس تصویرسازی کردند و سپس آن را  در سطح تمامی کودکان در دنیا گسترش دادند. نتایج تحقیقات بین‌المللی نشان می‌دهد که برندها در سنین مدرسه و حتی پیش از آن در ذهن انسانها تصویر می‌شوند. اگر این حرکت در مدارس شکل نگیرد، در سطح دانشگاه و صنعت در سالهای آتی موفقیت چشم‌گیری به دست نخواهد آمد.
لازم به ذکر است که کنفرانس بین‌المللی استراتژی برند در روزهای پنجم و ششم بهمن سال جاری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزارخواهدشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می توانند از طریق وب سایت رسمی به آدرس:  www.brandconf.ir  مراجعه و یا با شماره تلفن های ۸۶۰۱۴۲۵۹ و ۸۶۰۱۴۲۶۴ تماس حاصل فرمایند.


کد N658003

وبگردی