سفر کردن با کودکان | نکاتی برای حرفه ای سفر کردن همراه با کودکان



کودکان موجوداتی دوست داشتنی و عاشق جتسجو و کنکاش هستند. در تحقیقات روانشنسان ثابت شده است که سفر با کودکان یک چالش در نوع خود (برای آنان) است. اگر در سفر بعدی قصد همراه بردن کودکان را دارید، در اینجا به معرفی نکته هایی می پردازیم که به شما در داشتن سفری لذت بخش و بی دردسر کمک می کند؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

1- قبل از پرواز

ابتدا به ذکر نکاتی می پردازیم که قبل از پرواز باید به خاطر داشته باشید:

- از قبل رزرو کنید: برنامه ریزی از قبل نکته ای کلیدی هر سفر موفق است. پس بلیط های پرواز خود را از قبل رزو کنید و همه چیز را مطابق با آن برنامه ریزی کنید.

- مراقب برنامه پرواز باشید: برنامه پرواز خود را دوبار چک کنید و مطمئن شوید که زمان رفت و برگشت پرواز شما تغییر نکرده است. اکثر خطوط هواپیمایی تغییرات لحظه آخری برنامه پرواز خود را 24 ساعت قبل از بلند شدن هواپیما، آپدیت می کنند.

- صرفه جویی در وقت: حتما در خانه مدارک مورد نیاز در فرودگاه (مثل کارت شناسایی و ...) رو در کیف جداگانه و دم دست داشته باشته باشید تا برای گرفتن کارت پرواز دچار مشکل نشوید و مجبور نباشید کل وسایل را بگردید.

- از کالسکه های کوچک استفاده کنید: نکته آخر آوردن یک کالسکه بچه کم حجم است بطوریکه بتوانید آن را با خودتان داخل هواپیما ببرید.

2- در پرواز

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که در پرواز باید مد نظر داشته باشید:

- فعالیت های کودکان: در حین پرواز هم نکاتی را باید به خاطر داشته باشید. مثلا استفاده از  بازی ها می تواند بچه ها را در طول سفر سرگرم نگه دارد. از بازی های آسان استفاده کنید و ایده های بیشتری برای بازی های آسان و بدون هزینه مناسب برای کودک خود بگیرید. تعدادی کتاب رنگ آمیزی و بسته های بازی موردعلاقه آنها را همراه داشته باشید تا در هنگام بلند شدن هواپیما حواسشان پرت آنها شود.

- مقداری شیرینی با خود داشته باشید: در کیف دستی خود مقداری شیرینی داشته باشید. اینکار به کودکتان و همینطور شما کمک می کند تا دچار آشفتگی هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما نشوید.

- چک لیست: چک لیستی تهیه کنید تا اقلام مورد نیاز خود در داخل هواپیما را فراموش نکنید و چیزهایی از جمله پاک کننده از جنس راحت، دستمال مرطوب، پوشک، هدفون های سایز ریز، آب، شیرینی های با مقدار قند کم، کیسه پلاستیکی و غیره حتما همراه خود داشته باشید.

- کودکان را در صندلی های ردیف راهرو ننشانید: کودکان را روی صندلی های راهرو ننشانید تا از آسیب های غیر منتظره در امان باشند. چون راهروی هواپیما محل عبور گاری های حمل غذا و نوشیدنی است.

نکات قابل توجه:

- یک چک لیست تهیه کنید: به خاطر داشتن چیزهای خیلی زیاد کار راحتی نیست. بنابراین بهتر است لیستی از چیزهایی که باید با خودتان داشته باشید مثل کیف پول، دارو، مقداری میان وعده (اسنک)، کارت های اعتباری، پول نقد، پولیور، پاسپورت و غیره تهیه کنید.

- کودکان را تعقیب کنید: اگر نگران گم شدن کودک خود هستید یادداشتی حاوی اسم و شماره تلفن خود به او بچسبانید. به این ترتیب شخصی که کودک را پیدا کرده می تواند براحتی با شما تماس بگیرد. به غیر از اینکار می توانید به مچ کودک خود GPS وصل کنید و با استفاده از اپلیکیشن نصب شده روی گوشی همراه خود او را تعقیب کنید.

- انعطاف پذیر باشید: سعی کنید با توجه به شرایط ناگهانی که ممکن است در سفر پیش بیاید بهترین تصمیم را بگیرد و چنانچه هر چیزی که از قبل برنامه ریزی کرده بودید اتفاق نیفتاد، بهم نریزید.




بازگشت به آفتاب
@aftabmag