معرفی كتاب

یكی از راه هایی كه در نوشتن انشاء به شما كمك می كند معرفی كتاب است . شما باید برای مطالعه به بهترین كتاب ها مراجعه كنید . برای این منظور از كسانی كه در این زمینه واردتر هستند كمك …

یكی از راه هایی كه در نوشتن انشاء به شما كمك می كند معرفی كتاب است .
شما باید برای مطالعه به بهترین كتاب ها مراجعه كنید .
برای این منظور از كسانی كه در این زمینه واردتر هستند كمك بگیرید .
اگر كتاب های خوبی برای شما معرفی شوند ، شما هم بهتر می توانید كتاب خوب را شناسایی كرده و تشخیص دهد .
برای این كه هر روز ترقی كنید باید به خواندن كتاب های شعر و داستان رو بیاورید و كتاب های مناسب را با كمك معلمان و یا بزرگترها انتخاب كنید .
خواندن كتاب های خوب از شاعران و نویسنده های با ذوق و توانا علاوه بر این كه روح شما را لطیف می كند ، بر اطلاعات ادبی شما می افزاید و نیز قدرت در اختیار داشتن واژه های مناسب را بالا می برد ، جرأت شما را در بیان جمله ها بیشتر می كند و بر میزان اطلاعات شما هم اضافه می كند و باعث می شود كه دنیا و انسان ها را بیشتر بشناسید و تخیلات شما هم پرورش پیدا كند . دفتری را تهیه كنید و كتاب هایی را كه می خوانید در آن معرفی كنید .
اصلاً این كار را جزء كارهای مهم ، واجب و تكلیفی خود قرار دهید . برای معرفی كتاب باید چكیده ی داستان ( كه البته از خلاصه ی داستان جداست و با آن فرق می كند ) و آن چه را كه از آن فهمیده اید در یك و یا دو پاراگراف و یا حداكثر یك صفحه بنویسید و پس از آن در چند سطر نظر موافق یا مخالف خود را درباره ی كتاب بنویسید و دلیل موافقت یا مخالفت خود را هم بیان كنید . قبل از معرفی لازم است كه نام و مشخصات و به طور كلی شناسنامه ی كتاب را ذكر كنید . منظور از شناسنامه یك كتاب ، نام كتاب ، نام نویسنده در صورتی كه كتاب ترجمه است ، نام مترجم ، ناشر و سال انتشار آن است .
پس به این ترتیب شما با كتاب و كتابخوانی هم آشنا می شوید . در ضمن در هر سال تحصیلی دفتری با ارزش فراهم می كنید كه در آن مشخصات كتاب هایی را كه خوانده اید و نظرات تان را در آن ثبت كرده اید . علاوه بر این كار ، به پیشرفت شما در نوشتن هم كمك می كند و به شما شجاعت و قدرت اظهار نظر می دهد .