هنری فورد

هنری فورد اغلب به اشتباه مخترع اتومبیل نامیده می‌شود. (این نام متعلق به كارل بنز آلمانی است). هنری فورد یك فرد خلاق بود كه صنعت اتومبیل را منقلب كرد. فورد در سی‌ام جولای سال ۱۸۶۳ در Deadborn میشیگان متولد شد.

هنری فورد اغلب به اشتباه مخترع اتومبیل نامیده می‌شود. (این نام متعلق به كارل بنز آلمانی است). هنری فورد یك فرد خلاق بود كه صنعت اتومبیل را منقلب كرد. فورد در سی‌ام جولای سال ۱۸۶۳ در Deadborn میشیگان متولد شد. در كودكی در مزرعه خانوادگی كار می‌كرد.در اوقات فراغتش در تعمیرگاه ماشین‌های مزرعه تجربه می‌اندوخت.. در سن ۱۷ سالگی، فورد مزرعه خانوادگی را ترك كرد و به Detroit نقل مكان ‌كرد. جایی كه در آنجا كارش را در تعمیرگاههای ماشین به ویژه موتورهای بخارادامه داد. در ۱۸۸۲ هنری فورد یك ماشین كار حرفه‌ای بود و توسط شركت Westinghouse استخدام شده بود تا ماشین‌های بخار را راه‌اندازی و تعمیر كند.
در ۱۸۹۱ فورد یك موتور كوچك گازوئیلی طراحی كرد. توماس ادیسون سپس یك شغل به هنری فورد پیشنهاد كرد و فورد مهندس ارشد شركت روشنایی بخش ادیسون شد. سه سال بعد، فوردیك ماشین گازوئیلی ساخت كه به نام كالسكه بدون اسب شناخته می‌شود. او شغلش با ادیسون را رها كرد تا علائقش در زمینه ماشینها را دنبال كند. بیشتر از ۵ سال بعد، هنری فورد به توسعه طراحی ماشینها شامل مدل A و مدل T ادامه داد. او سرعت و كارآیی سوخت ماشینها را افزایش داد. كارآیی برای فرد یك جنبه تجارتی داشت. او خط تولید و اسمبلی را توسعه داد تا تولید ماشینها را سریعتر و اقتصادی‌تر كند. در طی جنگ‌های جهانی اول و دوم، ماشین فورد در جنگ برای ساختن تجهیزات استفاده می‌شد. در طی آخرین دورهٔ زندگی هنری فورد، او به عنوان رئیس بنگاه فورد، كه یك مؤسسه خیریه بود خدمت می‌كرد. هنری فورد در هفتم آوریل ۱۹۴۷ درگذشت.