سالگرد آیت الله هاشمی چه روزی است؟

سالگرد آیت الله هاشمی چه روزی است؟ | هاشمی رفسنجانی رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام ، 19 دی سال 1395 درگذشت . به مناسبت سالگرد آیت الله هاشمی وصیت نامه شان را در زیر می آوریم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در حال شنا در استخر کوشک متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام واقع در نزدیکی مجموعه سعدآباد در روز یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ دچار عارضه قلبی شد.و عملیات احیا توسط محافظان حاصلی نداشت و وی در ساعت ۱۸:۲۰ آن روز با علائم ایست قلبی و در شرایطی که علائم حیاتی نداشت، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد. مراحل احیای قلبی برای وی انجام شد؛ اما تلاش بیش از یک ساعته احیای وی ناموفق ماند و ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه همان روز در ۸۲ سالگی درگذشت وی اعلام گردید. دو روز پس از فوت او ، پیکرش پس از اقامه نماز میت توسط رهبر کبیر انقلاب حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در دانشگاه تهران ، از خیابان انقلاب تهران تا حرم سید روح الله خمینی تشییع و در آنجا به خاک سپرده شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین ، اشهدان لا اله الا الله ، وحده لاشریک له و اشهدان محمداعبده و رسوله و اشهدان علیاواولاده المعصومین حجج الله .
اکنون که برای اداره عملیات «خیبر» عازم جبهه هستم ، مطالب زیر را به عنوان وصیت ،یادداشت می کنم :
۱- وصیت نامه ای که در زندان اوین ـ قبل از پیروزی انقلاب نوشته ام و پس از آزادی آن راتمدید کرده ام ـ به اعتبار خود باقی است .
۲- فقط اضافه می کنم که یک سوم در آمد سهام شرکت البرز را صرف امور خیریه و رد مظالم نمایند. اگر در آینده سود آور شود.
۳- وجوهی که در گاو صندوق دفترم موجود است ، در اختیار بیت المال بگذارند.
وصیت نامه مهم سیاسی امام که از طرف مجلس خبرگان در اختیار من است ، در گاو صندوق بزرگ در دفترم ودیعه است .
۴- موجودی حساب بانک مسجد قبا را در امور خیریه صرف کنند.
۵- من مایلم نوشته هایم را که به چاپ نرسیده ، مخصوصا فیشهای «کلید قرآن » توسط افرادصالحی آماده چاپ و نشر گردد. اگر دوستانم این آرزوی من را برآورند، ممنونم و ان شاءالله دراجر آن شریک خواهند بود. لابد دوستانم در تربیت فرزندانم ـ که مسئولیت تربیت آنها را به خاطرکارهای عمومی ، نتوانسته ام به خوبی انجام دهم ـ توجه مبذول خواهند نمود.
۶- از امام عظیم الشأن که به نمایندگی ایشان برای اداره جنگ به جبهه می روم ، انتظار دارم ازدعا فراموشم نفرمایند.
۷- از نمایندگان محترم مجلس که ممکن است در برخوردها، گاهی با آنها تند و بی ادبانه حرف زده باشم ، عذر می خواهم ؛ امیدوارم ببخشند.
۸- اگر به فیض شهادت نائل گشتم ، در پیشگاه الهی برای کسانی که حقی برگردنم دارند،شفاعت خواهم کرد و لذا از آنها می خواهم که بزرگوارانه از حقشان بگذرند و یا با مراجعه به وراث من ، مطالبه نمایند و در این صورت بازماندگانم از ادای حقوقی که شرعا به اثبات برسد و یا ظن به صحت آن پیدا کنند، دریغ نخواهند کرد. ان شاءالله در قرارگاه با فرصت بیشتر این وصیت نامه راتکمیل می کنم .

۱۳۶۲/۱۱/۳۰
اکبر هاشمی رفسنجانی