روانشناسی خودرو | شخصیت شناسی بر اساس خودرو!

روانشناسی خودرو | شخصیت شناسی بر اساس خودرو به نظر شما امکان پذیر است؟ اگر هست، شخصیت شما چگونه است و خودروی شما چیست؟! ادامه مطلب را بخوانید، تا بدانید!!

استفاده از علم روانشناسی برای بهتر کردن کیفیت زندگی سال هاست که در بین مردم باب شده است و بعضاً در زمینه های مختلف مردم سعی می کنند از آن بهره ببرند. شناختن خصوصیت های رفتاری و یا ابعاد متفاوت شخصیتی از روی لباس پوشیدن و یا واکنش افراد در موقعیت های خاص می تواند شخصیت واقعی افراد را تا حدود بسیار زیادی آشکار کند، اما علم روانشناسی به جایی رسیده است که این روزها روانشناسان می توانند از روی خودروی شما، علایق تان را بگویند. به گفته جوزف سرگی، روانشناس رفتاری، وقتی شما قصد خرید یک خودرو را دارید ۳ چیز را در ضمیر ناخودآگاه تان در نظر می گیرید.
شخصیت واقعی شما چیست؟
دوست دارید چه شخصیتی داشته باشید؟
دوست دارید دیگران چگونه شما را بشناسند؟
با خواندن این مطلب می توانید به سؤال هایی که در ذهن تان هست پاسخ دهید.
مثلاً خرید یک پورشه برای تحت تأثیر قرار دادن افراد و خرید یک ولوو برای نشان دادن احساس مسؤولیت تان است. در کشورهایی مانند آمریکا که بیشتر افراد حتی آنهایی که استفاده روزانه از خودرو را ندارند، مالک یک خودرو هستند. وقتی همسایه شما دارنده یک خودروی لوکس باشد می تواند همه چیز را عوض کند، به گونه ای که شما آن آدم را موفق می بینید. برای مثال کافیست ستاره مرسدس بنز را روی خودروی همسایه ببینید دیگر توجهی به خالی بودن باک یا قطع شدن خط تلفن آن به دلیل مشکلات مالی نمی کنید.
خودرو ها از لحاظ فناوری کلی از دهه ۸۰ میلادی تغییر چندانی نداشته اند و حتی در یک مقایسه کوچک متوجه می شویم خواندن نشانگرها آسان تر شده است. بدین جهت افراد برند خودرو و ظاهر آن را در جایگاه اول برای خرید در نظر می گیرند. اگر انتخاب شما یک تویوتای هیبریدی است یا یاریس که مصرف بسیار پایینی دارد می خواهید نشان دهید که به طبیعت احترام می گذارید، ولی در اصل شما بسیار اقتصادی و محافظه کار هستید و جالب است بدانید 70 درصد آلودگی محیط زیست برای تولید آن می باشد، نه برای استفاده آن .طرفداران خودرو های اسپورت بر خلاف باورهای غلط، کسانی هستند که عاشق زندگی، دنیا و پر انرژی می باشند، اما اگر این خودرو روباز باشد و مشکی نشان دهنده شخصیت بازیگوش و جنگجوی آنها است.
طرفداران بی ام و افرادی هستند که خود را دانا و کامل تر از بقیه می دانند و طرفدار باشگاه رفتن و رستوران های مجلل هستند و از ریختن موهایشان نیز بشدت وحشت دارند، ولی احساس می کنند در زندگی همان جایی قرار دارند که باید باشند و از این امر کاملاً راضی هستند. مرسدس سواران به شدت به ظاهر خود اهمیت می دهند. دوست دارند غذاهای جدید را تجربه کنند و زندگی راحتی دارند.
این افراد اهل پز دادن نیستند و دلیل اصلی علاقه بسیاری از مرسدس سواران درخشیدن آرم مرسدس است. تصویری که از کودکی به جا مانده و شاید جذابیت آن برای کسانی که اطلاعات زیادی از آن ندارند بیشتر به خاطر این تصویر ذهنی است. چرا که اشیای درخشان توجه کودکان را جلب می کند و نام بنز تلفظ آسانی دارد و به خاطر سپرده می شود. کسانی که خودروهای شاسی بلند را می پسندند بیشتر از آنچه که بخواهند در خیابان از کنار شما رد شوند می خواهند از روی خودروی شما رد شوند و قدرتشان را به شما نشان دهند. دسته دوم آنها جوانان ماجراجویی هستند که می خواهند به هر قیمتی شده خود را بزرگتر از آنچه هستند، جلوه دهند.
دسته آخر کسانی هستند در بین SUV سواران به نام (SUPER UTILITY TRUCK) SUT خریداران آنها نمی دانند خودروی شاسی بلند می خواهند یا یک وانت. این افراد جاه طلب هستند چرا که همه چیز را با هم می خواهند. طرفداران خودروهای آمریکایی هم بیشتر از راندن خودرو به صنعت خودرو سازی علاقه مند هستند. این افراد کارهای خودرویشان را در روزهای تعطیل در پارکینگ انجام می دهند و در فرهنگ ما به آنها آچار به دست می گویند و حرف کسی را در موارد فنی قبول ندارند.