۴ چهره بیش‌فعالی

بیش‌فعالی اگرچه مشکلی آزاردهنده است اما مانع موفقیت نیست و در میان چهره‌های موفق ورزشی و هنری می‌توان نمونه‌هایی را سراغ گرفت که به‌رغم ابتلا به این مشکل توانسته‌اند از پله‌های موفقیت بالا بروند

بیش‌فعالی اگرچه مشکلی آزاردهنده است اما مانع موفقیت نیست و در میان چهره‌های موفق ورزشی و هنری می‌توان نمونه‌هایی را سراغ گرفت که به‌رغم ابتلا به این مشکل توانسته‌اند از پله‌های موفقیت بالا بروند...

مایکل فلپس، هویی مندل، هنک کوهن و کامی گراناتو ۴ چهره مشهور بیش‌فعالی در میان مشاهیر ورزشی و هنری محسوب می‌شوند.

مایکل فلپس

«مایکل فلپس» یکی از مشهورترین ورزشکاران دنیاست که از کودکی دچار بیش‌فعالی بوده است. این فوق‌ستاره شنای جهان، تاکنون موفق به کسب ۱۶ مدال المپیک شده که رنگ ۱۴ عدد از این مدال‌ها، طلایی بوده است.

هویی مندل

«هویی مندل» یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ای است که چند سال پیش در یکی از برنامه‌های زنده‌ تلویزیونی اعلام کرد مبتلا به بیش‌فعالی است و شاید همین موضوع باعث گرایش او به سمت برنامه‌های طنز و تبدیل چهره‌اش به یک کمدین دوست‌داشتنی شده است.

هنک کوهن

«هنک کوهن» یکی از گلف‌بازان مشهور دنیاست که می‌گوید با پا گذاشتن به سن نوجوانی،‌ شروع به مصرف بی‌رویه مشروب‌های الکلی کرده است. زمانی که هنک را در ۱۹ سالگی به دلیل اعتیاد به الکل در بیمارستان بستری می‌کنند، پزشکان متوجه می‌شوند او دچار بیش‌فعالی درمان‌‌نشده است و مصرف بیش از حد الکل هم یکی از نشانه‌ها و عوارض تشخیص ندادن و درمان نشدن همین مشکل او بوده است.

کامی گراناتو

«کامی گراناتو» یکی از شاخص‌ترین چهره‌های هاکی روی یخ و دارنده مدال طلای این رشته در المپیک است. این خانم بیش‌فعال، ورزش قهرمانی را از سال ۱۹۹۰ و با پا گذاشتن در رقابت‌های جهانی آغاز کرده است. بیش‌فعالی او زمانی که به مدرسه رفته، تشخیص داده شده و خودش می‌گوید بیشترین موفقیت حرفه‌ای خود را مدیون همین بیماری است. گراناتو معتقد است که کم‌خوابی و بی‌قراری‌های ناشی از این ناراحتی باعث شده بیشتر وقت خود را صرف ورزش هاکی کند و کمتر به خواب و استراحت بپردازد.