"جینو" (جیروتی)، خانه بهدوشی آواره، در مسافرخانهای محلی به کاری مشغول میشود. او پس از مدتی، به "جووانا" (کالامائی)، همسر مسافرخانهدار (د لاندا)، علاقهمند میشود. آنان طی تصادفی ساختگی، مسافر خانهدار را به قتل میرسانند، اما خیلی زود نسبت به یکدیگر شک و دودلی پیدا میکنند...
٭ نخستین ساخته ویسکونتی، اقتباسی از رمان پرآوازه پستچی همیشه دوبار زنگ میزند، داستان هوس، جنایت و مکافات است و نخستین فیلم "مهم" در مکتب نئورآلیسم ایتالیا به شمار میآید. واقعیت ملموس زندگی روزانه مردم شهرهای کوچک ایتالیا در پس زمنیه داستان، و نه در مرکز آن، قرار میگیرد، و فیلم بیش از آنکه به ترسیم واقعیتهای اجتماعی بپردازد، برکشف روانشناختی شخصیتها تأکید میکند. رمان کین چندین بار دیگر دستمایه فیلمهائی از کارگردانان کشورهای مختلف (از جمله پییرشنال در فرانسه و تیگارنت و باب رافلسن در آمریکا) قرار میگیرد.