نمونه هایی از كارشكنی های اعتقادی و اقتصادی یهودیان علیه پیامبرعبارت اند از:

یهودیان در زمینه اعتقادی هم مشكلاتی ایجاد كردند، مثلا، یهودیان یكی ازعلل سرگردانی خود را یكتا پرستی خود می دانند، اما یهود عصر پیامبر به علت لجاجت و دشمنی با پیامبر، اساس دین خود را فراموش كردند و به شرك تمایل پیدا كردند. آنها ترجیح دادند بگویند: خدای دیگری با آن هااست . آنان شخصی به نام عزیر را فرزند خدا می دانستند، چون او تورات رابعد از نابودی از قلب خود بیان كرد و جبرئیل به او آموخت ، به همین دلیل اورا پسر خدا نامیدند. عده كمی از یهودیان این را گفتند، اما خداوند در آیه ۳۰سوره توبه این سخن را به همه یهودیان نسبت داد. یهودیان دیگر، این سخن عده كم را انكار نكردند و این نشانه شرك آنان بود. در مورد یكی بودن اعمال عوام و عالمان یهود، امام صادِ(ع ) می فرماید: عوام یهود احبار و راهبانان را اطاعت می كردند با اینكه آنها حرام ها را حلال و بعضی حلال ها را حرام می كردند. پس بدون اینكه متوجه شوند آنها را می پرستیدند.

دلیل دیگر بر شرك یهود دوران پیامبر این بود كه آنان می گفتند ما فرزندان خدا هستیم و وقتی پیامبر آنان را از عذاب خدا آگاه كرد، آنها با این گمان كه برگزیده خدا هستند، می گفتند: ما را از چه می ترسانی ، ما فرزندان خداییم . سوره مائده آیه ۱۸ مربوط به این دعای یهود است . به نظر نویسنده كتاب این ادعای یهودیان به دلیل نژادپرستی ، خودپرستی و خود برتربینی آنان است . یهودیان برای اینكه پیامبر بودن رسول خدا را زیر سؤال ببرند، گفتند: بعد ازحضرت موسی پیامبری نیامده است . گروهی از سران یهودی نزد پیامبر خدارفتند و پرسیدند كه ایشان به كدام پیامبران معتقد هستند؟ پیامبر(ص )آیه ۸۴ سوره آل عمران را تلاوت نمود و حضرت موسی (ع )و حضرت عیسی (ع )را در یك ردیف نام برد. یهودیان از جواب پیامبر(ص )خشمگین شدند و گفتند: ما به مسیح و هر كه به او مؤمن باشد، ایمان نمی آوریم . خداوند در آیه ۵۹ سوره مائده از ایشان به نام خارج شدگان از راه حق یادمی كند. به علاوه بیشتر یهودیان به قیامت اعتقاد ندارند. آنها به دو گروه فریسیین و صدوقییین تقسیم می شوند. فریسیین به قیامت اعتقاد دارند، اماصدوقییین به قیامت معتقد نیستند و همه چیز را در جهان مادی خلاصه می كنند. خداوند در آیه ۱۳ سوره ممتحنه مؤمنین را از دوستی با این گروه منع می كند. ویل دورانت در این باره می گوید: یهود به جهان پس از مرگ اعتقاد ندارد و پاداش و كیفر را فقط برای این دنیا می داند.

مدت كوتاهی بعد از هجرت پیامبر، سران یهود نزد پیامبر رفته و سعی كردندبا مطرح كردن سوالاتی عجز و ناتوانی ایشان را در پاسخ دادن به سوالات نشان دهند. وقتی از پاسخ های پیامبر ناامید شدند، برای آخرین سؤال پرسیدند: كدام فرشته برای تو وحی آورده است ؟ پیامبر پاسخ داد جبرئیل . آنها گفتند جبرئیل دشمن ماست ، او ویرانگر و خونریز است او همیشه دستورات سخت و مشكل ، همین طور دستور جهاد می آورد، پس ما به توایمان نمی آوریم . اگرمیكائیل بود ایمان می آوردیم ، میكائیل همواره برای رفع گرفتاری و آوردن خوشی نازل می شود. علامه طباطبایی در المیزان این ادعا را رد می كند و می گوید: اولاً جبرئیل به دستور خدا نازل می شود. ثانیاًانسان عاقل پیام هدایت را حتی از دشمن می پذیرد.

یهودیان در ادامه مخالفت خود به كارشكنی اقتصادی نیز پرداختند. مهاجران در مدینه با سختی معیشتی روبرو بودند، چون تمام اموال خود رادر مكه باقی گذاشته بودند. پیامبر شخصی را فرستاد تا از یهودیان وام بگیرد. یهودیان با آنكه با مسلمانان پیمان صلح داشتند، به تمسخر و طعنه پرداختند. در این موقع وحی الهی نازل شد و به آنان وعده عذاب سوزان راداد. آنها حتی اموالی از مسلمانان را كه نزد آنان امانت بود، پس ندادند وگفتند: چون شما از دین خود خارج شده اید، پیش ما امانتی ندارید. از آیات وتفاسیر نتیجه می شود كه صفت پیمان شكنی در یهود سابقه تاریخی دارد به جز اقلیتی اندك مثل عبدالله بن سلام ، كه تعهدات خود را انجام می دادند. خداوند در آیه ۵۷ سوره آل عمران ، بین این دو گروه فرقی می گذارد. در ادامه كارشكنی های اقتصادی ، یهود مدینه نزد انصار رفتند و آنها را از كمك به مهاجرین نهی كردند. آنها به انصار گفتند: به مهاجرین كمك نكنید، زیرا فقیرخواهید شد.

علت های دعوا

بررسی عوامل كارشكنی یهودیان چهره واقعی این قوم را نشان می دهد، وباعث عبرت افراد حقیقت جو می شود. در تبییت این سخن باید گفت :قوم یهود از اولین كسانی بودند كه برای دیدن پیامبر آخرالزمان به مدینه هجرت كردند. آنها سختی های زیادی را تحمل كردند، اما هنگام بعثت پیامبر(ص )خلاف جهت اولیه حركت كردند و گمراه شدند، عالمان یهودی برای تامین دنیای خود و خوش آیند سلاطین یهود، دین را تحریف كردند. این دنیادوستی امروز هم ادامه دارد. آنها با در اختیار داشتن بیشتر تبلیغات جهان ، مواد مخدر و اسلحه های فرسوده انبارهای شان را می فروشند، تا هم فكر ملل دیگر را از كار بیاندازند و هم فریاد عدالت خواهی را خاموش كنند. ژرژلامبن در كتاب اسرار سازمان مخفی یهود به توطئه های یهود اعتراف می كنند و می گوید: ما با جنگ داخلی كه به تدریج به جنگهای اجتماعی تبدیل می شوند، ملت ها را ضعیف می كنیم ، تا حس احترام آنان نسبت به خودمان افزایش را دهیم و قراردادهای مالی و اقتصادی خود را بر آنان تحمیل كنیم . یهودیان عصر حاضر هم این جنایت ها را انجام می دهند.

خداوند در آیه ۹۶ سوره بقره درباره دنیاطلبی یهود می فرماید: آنها راحریص ترین مردم حتی حریص تر از مشركان در زندگی خواهی یافت ، كه هریك از آنها آرزو دارد، هزار سال عمر به او داده شود، در حالی كه این عمرطولانی او را از كیفر الهی باز نخواهد داشت و خداوند به اعمال آنهابیناست . از صفات ناپسند یهود مقام پرستی وجاه طلبی است . زمامداران یهود، وقتی دیدند صفات پیامبر با صفاتی كه در تورات آمده یكی است برای حفظ مقام و منصب خود، آن حقایق را تغییر دادند و وارونه در تورات نوشتند. مرحوم طبری در تفسیر قسمتی از آیه ۷۸ سوره آل عمران ـ یَقُولُون َعلی اللهِ الكَذِب َ و هُم ْیَعْلَمُون ـ می گویند منظور این است كه دروغ گفتن برخداوند و گواهی دادن به باطل و ملحق كردن چیزی به آن كه جزو آن نیست از روی عمد بوده ویهود برای ریاست طلبی و دنیاخواهی این كار را انجام داده اند. این دنیاپرستی ها و ناجوانمردی ها تا عصر ما نیز ادامه دارد. به طوری كه آدولف هیتلر در كتاب ـ نبرد من ـ می گوید: اعمال یهودیان به طورآشكار نشان می داد كه غیر از خراب كاری نظری ندارند.

یكی دیگر از علل كارشكنی یهود نفاِ و دورویی آنان بود كه در آنها ریشه دوانیده بود و باعث دوری شان از رحمت الهی بود. درباره نفاِ و دورویی یهود امام حسن عسگری (ع )در روایتی می فرمایند:وقتی پیامبر(ص )بامعجزه حقانیت خود را اثبات نمود، یهود كه بهانه ای نداشتند، ظاهراً ایمان آوردند، اما وقتی نزد قوم خود می رفتند، می گفتند، همانا ما اظهار ایمان نزداو می كنیم برای اینكه با این وسیله هر شری از جانب او بر خودمان را بهتربتوانیم دفع كنیم و با آگاهی از اسرارشان ، دشمنان شان را یاری دهیم . نفاِ ودورویی یهود فقط مربوط به عصر پیامبر(ص )نیست ، بلكه امروزه هم ادامه دارد. یهود در هر جامعه ای خود را در ظاهر با آن هماهنگ می كند، اما درباطن فقط به هدفهای شوم خود می پردازد. كتاب پروتكل های دانشوران صهیون كه اسرار یهود را فاش می كند، این موضوع را ثابت می كند.

عیاشی و شهوت رانی هم علت دیگر مخالفت یهود با اسلام است ، زیرااسلام در این زمینه محدودیت ایجاد می كند. اولین برخورد فیزیكی یهود باپیامبر(ص )هم به علت همین اعمال منافی علت بود. صفت بد دیگر یهودحسادت آنها بود. آنها وقتی دیدند پیامبر(ص )از نژاد یهود نیست ، بلكه از غیریهود است ، نتوانستند، تحمل كنند. در آیه ۱۰۹ سوره بقره ، خداوند درباره بسیاری از اهل كتاب می گوید: آنها از روی حسادت آرزو می كردند كه مسلمانان بعد از ایمان به كفر برگردند. بعضی از مفسران می گویند: علت حسادت یهود این بود كه نبوت از خاندان اسرائیل به خاندان اسماعیل تغییركرده بود. حسادت امروزه نیز در میان یهود وجود دارد: در پروتكل شماره ۵دانشوران صهیون آمده است :«بذر دشمنی ، كینه توزی و حسد را در هرخانه ای كاشته ایم و در این زمینه از تعصبات مذهبی ، قبیله ای و غیره استفاده می كنیم . »

صاحب اثر : مرتضی‌ شیرودی‌


شما در حال مطالعه صفحه 3 از یک مقاله 5 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.